Ga naar inhoud

Heeft u een klacht? Laat het ons weten.

Wij doen ons best om alles rond uw verzekeringen goed te regelen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Wij staan open voor uw klachten en suggesties. Hiermee kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.

Hoe kunt u uw klacht indienen?

Een klacht over uw zorgverzekering

Heeft u een klacht over uw zorgverzekering? Bijvoorbeeld over de dekking, vergoedingen, nota’s, Mijn Univé Zorg, medicijnen, eigen risico, uw apotheek of een andere zorgverlener?
Die kunt u eenvoudig indienen via ons klachtenformulier of schriftelijk bij:

          Univé Zorg N.V.
          Afdeling Klachtenmanagement 
          Postbus 1256
          5602 BG Eindhoven.

Een klacht over uw andere verzekeringen

Uw andere klachten kunt u indienen via ons klachtenformulier of schriftelijk bij:

          Coöperatie Univé U.A.
          Afdeling Klachtenmanagement
          Postbus 15
          9400 AA Assen.

Wat hebben wij nodig om uw klacht te kunnen behandelen?

  • Beschrijf wat er is gebeurd en waarover u niet tevreden bent.
  • Geef aan wat volgens u de beste oplossing is.
  • Vermeld uw adresgegevens en telefoonnummer.
  • Stuur kopieën van relevante bijlagen mee. Bewaar zelf de originelen.

Wat kunt u van ons verwachten?

Nadat u een klacht heeft ingediend, nemen wij altijd binnen een week contact met u op en ontvangt u binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie van ons. Lukt dat niet (bijvoorbeeld omdat meer onderzoek nodig is), dan laten wij u weten wanneer u wél een reactie kunt verwachten.

Meer weten over onze klachtenregeling?

Lees dan onze folder klachtenregeling.

Rapportage klachten

Meer weten over het aantal klachten en onze klachttevredenheid? Bekijk de meest recente rapportage.

Klantverbeteringen

​Wij luisteren graag naar u. Lees wat Univé dankzij u verbeterd​ heeft.