Veelgestelde vragen over inloggen en aanmelden in Mijn Univé
Veelgestelde vragen over inloggen in Mijn Univé
Weet je niet zeker of je al een Mijn Univé-account hebt? Probeer dan een nieuw account aan te maken. Als je al een account hebt, krijg je hier een melding van en kun je vervolgens inloggen.
Als je je wachtwoord vergeten bent, kun je via de link ‘Uw wachtwoord vergeten?’ een nieuw wachtwoord aanvragen. Op het vervolgscherm vul je je e-mailadres in, daarna ontvang je van ons een mail met een link om het wachtwoord te wijzigen. Weet je niet meer welk e-mailadres je hebt gebruikt? Neem dan hier contact op met onze klantenservice.
Je inlognaam voor Mijn Univé is het e-mailadres waarmee je bij ons bekend bent. Weet je niet meer welk e-mailadres dat is? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Veelgestelde vragen over inloggen met extra beveiliging
Heb je een verkeerd telefoonnummer ingesteld voor Veilig Inloggen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
In Mijn Univé kun je jouw telefoonnummer aanpassen. Dit doe je zo:
- Ga in Mijn Univé naar “Gegevens”.
- Verander je mobiele nummer onder “Inloggegevens”.
Je kunt je telefoonnummer ook aanpassen in de Univé App.
Is je telefoonnummer niet meer actief, maar heb je wel de Univé App? Verander je telefoonnummer dan in de Univé App. Neem contact op met onze Klantenservice als je telefoonnummer niet meer actief is én je de Univé App niet hebt.
Tweestapsverificatie is een extra beveiliging van jouw Mijn Univé account. Het betekent dat je jouw login moet goedkeuren op een tweede plek. Bijvoorbeeld op je mobiel of in een app.
Bij Univé kun je op 2 manieren met tweestapsverificatie inloggen:
- Met je gebruikersnaam en wachtwoord, plus een sms-code op je telefoon.
- Met een QR-code die je scant in de Univé App.
Veelgestelde vragen over aanmelden voor Mijn Univé
In Mijn Univé en Mijn Univé Zorg kun je op een veilige manier online je verzekeringen bekijken. Tot Mijn Univé Zorg heb je alleen toegang als je een Univé Zorgverzekering hebt. Hier log je in met DigiD en kun je bijvoorbeeld declaraties indienen. Klik hier voor meer informatie over de Univé Zorgverzekering.
In Mijn Univé vind je alle andere verzekeringen van Univé. Hier log je in met je e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Je kunt hier bijvoorbeeld je verzekeringen wijzigen en schade melden.
Klik hier om naar Mijn Univé te gaan.
Nee, je hoeft geen Mijn Univé aan te maken. Dit is alleen voor schadeverzekeringen. Je zorgverzekering kun je bekijken in Mijn Univé Zorg. Hier log je in met DigiD.
Weet je niet zeker of je al een Mijn Univé-account hebt? Probeer dan een nieuw account aan te maken. Als je al een account hebt, krijg je hier een melding van en kun je vervolgens inloggen.
Wanneer je een account aanmaakt en kiest voor 'Identificeren zonder iDIN', ontvang je een bevestigingsmail met een activeringslink om je account te activeren. Voor de veiligheid sturen we een e-mail naar het door jou opgegeven e-mailadres. Door in de mail op de activeringslink te klikken, activeer je je Mijn Univé-account.
Univé vindt beveiliging belangrijk. Wij maken gebruik van het zogenaamde SSL-protocol, hiermee is de lijn tussen je computer of telefoon en de Univé-site goed beveiligd. Hierdoor is het voor anderen nagenoeg onmogelijk om je gegevens te onderscheppen. Zelf kun je ook bijdragen aan de veiligheid. Maak je wachtwoord voor Mijn Univé bijvoorbeeld niet te makkelijk en deel je wachtwoord niet met anderen.
Ieder e-mailadres kan maar voor één Mijn Univé-account gebruikt worden. Misschien heb je al een account of heeft bijvoorbeeld je partner al een account met hetzelfde e-mailadres. Neem contact op met onze klantenservice. Zij kunnen dit voor je nakijken.
Wanneer je een account aanmaakt en kiest voor 'Identificeren zonder iDIN', ontvang je een bevestigingsmail met een activeringslink om je account te activeren. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan eerst je spambox in je e-mailaccount. Als de mail hier ook niet in staat, heb je mogelijk je e-mailadres verkeerd gespeld. Maak dan opnieuw een account aan.
Lukt het ook dan niet om je account te activeren? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Vanwege veiligheid is de link in de mail 14 dagen geldig. Heb je je account niet binnen die tijd geactiveerd? Maak dan opnieuw een account aan.
Op de beginpagina van Mijn Univé kies je voor ‘Account aanmaken’. Vervolgens kun je kiezen uit twee manieren om een Mijn Univé-account aan te maken;
1. Kies je voor 'Identificeren met iDIN' dan verifieer je jezelf eenvoudig via je eigen bank. Je gegevens zijn hierdoor gelijk bij ons bekend en worden alvast voor je ingevuld. Je hoeft alleen nog maar een wachtwoord aan te maken en je hebt direct toegang tot Mijn Univé.
2. Kies je voor ‘Identificeren zonder iDIN’ dan moet je zelf je persoonlijke gegevens invullen en een wachtwoord aanmaken. Je ontvangt hierna een bevestigingsmail met een activeringslink om je account te activeren. Hierna heb je direct toegang tot Mijn Univé.