Heeft u hulp nodig bij het inloggen of aanmelden voor Mijn Univé? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen rondom Mijn Univé.
-
Beveiliging - Zijn mijn gegevens op de site goed beveiligd?
-
Univé heeft beveiliging hoog in het vaandel staan. Bij het versturen van uw persoonlijke gegevens van uw computer naar de Univé-site en andersom maken wij gebruik van het zogenaamde SSL-protocol. Hiermee is de lijn tussen uw computer en de Univé-site goed beveiligd. Hierdoor is het voor derden nagenoeg onmogelijk om uw gegevens te onderscheppen. U kunt zelf ook bijdragen aan de beveiliging van uw gegevens. Wanneer u uw wachtwoord voor Mijn Univé kiest, neem dan niet een voor de hand liggende combinatie (dus niet uw eigen naam of uw geboortedatum). Andere tips: vertel uw wachtwoord niet aan anderen, vergeet niet uw browservenster te sluiten en meld u af zodra u klaar bent op de Univé-site.
-
De link in de e-mail werkt niet
-
Uit veiligheidsoverwegingen is de link 14 dagen actief. Heeft u het account niet binnen deze tijd bevestigd? Dan moet u zich opnieuw aanmelden.
-
Hoe meld ik me aan voor Mijn Univé?
-
Op www.unive.nl/mijnunive kiest u voor ‘Aanmelden voor Mijn Univé’ en vult u eenmalig een aantal persoonlijke gegevens in, zoals uw geboortedatum, postcode en een wachtwoord. Aan de hand daarvan zoeken wij u op in onze klantenadministratie. Hebben wij u gevonden, dan krijgt u een bevestigingsmailtje met een activeringslink. Nadat u via die link uw account heeft geactiveerd, heeft u direct toegang tot Mijn Univé.
-
Ik heb alleen een zorgverzekering. Moet ik dan een account voor Mijn Univé aanmaken?
-
Nee, met alleen een zorgverzekering heeft u voldoende aan Mijn Univé Zorg. U logt in met uw DigiD. Vervolgens regelt u eenvoudig uw zorgzaken online.
-
Ik heb geen e-mail voor activeren ontvangen
-
Controleert u eerst de spambox in uw e-mailaccount. Als de mail ook niet hierin staat, heeft u mogelijk uw e-mailadres verkeerd gespeld en moet u zich opnieuw aanmelden. Blijft u problemen houden? Bel dan onze Klantenservice op 0592 349 345.
-
Ik weet mijn inlognaam niet meer
-
Op het eerste scherm (het inlogscherm) van Mijn Univé dient u uw inlognaam en wachtwoord in te vullen. Uw inlognaam is uw e-mailadres.
-
Is een wijziging direct zichtbaar in Mijn Univé?
-
Dat hangt ervan af. Wijzigingen in uw e-mailadres of telefoonnummer worden vrijwel direct verwerkt. Maar geeft u een wijziging door in uw adres of in een verzekering, dan zijn de nieuwe gegevens na 5 dagen zichtbaar. Die moeten eerst in het systeem worden verwerkt.
-
Kan iedereen een account aanmaken?
-
U kunt Mijn Univé alleen aanvragen als er verzekeringen op uw naam staan. Dus alleen als u de hoofdverzekerde bent. Uw partner of kind(eren) kunnen geen eigen Mijn Univé-account aanvragen. Maar als zij zelf verzekeringen op hun eigen naam hebben bij Univé, dan kan dat wel.
-
Staan de verzekeringen van ZEKUR ook in mijn verzekeringsoverzicht?
-
In het verzekeringsoverzicht van Mijn Univé kunt u geen verzekeringen van ZEKUR terugvinden. Hiervoor kunt u terecht bij ZEKUR via klantenservice van ZEKUR.
-
Waarom is een activeringslink nodig?
-
Nadat u zich heeft aangemeld voor Mijn Univé, dient u Mijn Univé eenmalig te activeren. Om zeker te weten dat wij met u te maken hebben en niet met een willekeurige aanmelder, sturen wij u de activeringscode naar het door u opgegeven e-mailadres. Uit veiligheidsoverwegingen dus. Door in de mail op de activeringslink te klikken activeert u uw account. Vanaf dat moment heeft u voortaan uw eigen Mijn Univé.
-
Wat is het verschil tussen Mijn Univé en Mijn Univé Zorg?
-
Zowel Mijn Univé als Mijn Univé Zorg zijn persoonlijke, beveiligde omgevingen waarin u uw verzekeringsgegevens online kunt inzien en beheren. Het grootste verschil:
- Via Mijn Univé krijgt u de gegevens van al uw Univé-verzekeringen te zien, kunt u uw persoonlijke gegevens en verzekeringen wijzigen, online uw schade melden en uw correspondentie inzien. U kunt inloggen met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Uw zorgverzekering kunt u niet wijzigen in Mijn Univé; dit kan via Mijn Univé Zorg.
- Via Mijn Univé Zorg heeft u toegang tot alleen de gegevens van uw Univé-zorgverzekering. Toegang krijgt u met uw DigiD. U kunt hier meer, zoals uw zorgverzekering wijzigen of een overzicht van uw declaraties of facturen inzien.
-
Wat kan ik met Mijn Univé en wat zijn de functionaliteiten?
-
Mijn Univé is een persoonlijke, beschermde omgeving om uw Univé-verzekeringen 24 uur per dag online te beheren. Nadat u bent ingelogd, kunt u er eenvoudig uw persoonlijke gegevens inzien en heeft u online inzage in uw verzekeringsgegevens. Ook online uw verzekeringen wijzigen, uw schade melden en een verhuizing doorgeven behoort tot de mogelijkheden.
-
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
-
Op het eerste scherm (het inlogscherm) van Mijn Univé dient u uw inlognaam en wachtwoord in te vullen. Weet u uw wachtwoord niet meer, klik dan in dat scherm op de link ‘Uw wachtwoord vergeten?’. U kunt dan op een vervolgscherm uw e-mailadres invullen. Kort daarna krijgt u op dat e-mailadres een mailtje met een link waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen.
Inloggen of aanmelden via iDIN?
Heeft u hulp nodig bij het inloggen of aanmelden via iDIN?
Bekijk dan de veelgestelde vragen rondom iDIN en het gebruik ervan bij Univé.
Direct contact met een medewerker?
Heeft u niet kunnen vinden wat u zocht? Neem dan contact met ons op, bekijk hier alle contactmogelijkheden.