Ga naar inhoud

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je alle veelgestelde vragen per onderwerp.

Veelgestelde vragen top 10

Jazeker, je kunt voor alle verzekeringen van Univé de premie online berekenen en direct afsluiten.

Jouw Univé-verzekering opzeggen gaat snel en eenvoudig online via Mijn Univé of de Univé app. Hier staat meer informatie over het opzeggen van jouw verzekering.

Verzekering opzeggen in Mijn Univé

Dat hangt af van jouw zorgverzekering. Heb je naast jouw basisverzekering ook aanvullende verzekeringen? Dan krijg je voor veel zaken een hogere vergoeding. Daarnaast draag je bepaalde kosten (gedeeltelijk) zelf, bv. het wettelijk verplicht eigen risico, een eventueel vrijwillig eigen risico en de eigen bijdrage.

Klik hier om meer te lezen over het verplichte eigen risico.

Klik hier om meer te lezen over het vrijwillig eigen risico.

Klik hier om meer te lezen over de eigen bijdrage. 

De vergoedingen van de zorgverzekering vind je in onze Vergoedingenzoeker.
Klik hier om naar de vergoedingenzoeker te gaan.

Wat je in jouw situatie precies vergoed krijgt, hangt af van jouw specifieke zorgverzekering.

Ja, je kunt Univé telefonisch bereiken op 0592 - 34 93 40.

Heb je specifieke vragen over je zorgverzekering? 
Bel dan naar 072 - 527 7595.

Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Geef je nieuwe kenteken via Mijn Univé aan ons door. Zo zet je jouw autoverzekering van nu over op de nieuwe auto. In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dit kan doen.

Geef je nieuwe kenteken door
Binnen 8 minuten geregeld

Nieuwe auto? Zo wijzig je makkelijk je autoverzekering

Om deze inhoud te tonen dient u marketing cookies te accepteren.

Bekijk of beluister het transcript van de video hier.

De premies van onze schadeverzekeringen zijn om verschillende redenen verhoogd:

  • De uurtarieven van schadeherstellers en juristen zijn gestegen. 
  • De kosten van letselschades stijgen door inflatie.
  • Reparaties en onderdelen zijn duurder geworden. 
  • Schades worden steeds complexer door technische ontwikkelingen.  

Neem gerust contact met ons op
Onze adviseurs kijken graag samen met je naar jouw lopende verzekeringen en hoe wij je kunnen blijven verzekeren, tegen een passende dekking en premie. Ga naar unive.nl/afspraak voor het maken van een (telefonische) afspraak.

Je kunt je verzekeringen laten vergelijken via de Univé Premievergelijker. Het werkt heel makkelijk. Je maakt een foto of scan van de polis(sen) of offerte die je wilt laten vergelijken. Vervolgens mail je deze foto('s) of scan(s) naar ons. Binnen 2 werkdagen ontvang je een vrijblijvend advies per mail of telefoon. Zo weet je snel of Univé een interessant aanbod voor je heeft.

Naar de Univé Premievergelijker

Klik op het dashboard in Mijn Univé op de link ‘Schade melden’ en kies vervolgens de verzekering waarvoor je schade wilt melden.

Schade melden in Mijn Univé

In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je online schade kan melden in Mijn Univé of de Univé App.

Om deze inhoud te tonen dient u marketing cookies te accepteren.

Veelgestelde vragen over Mijn Univé

In Mijn Univé en Mijn Univé Zorg kun je op een veilige manier online je verzekeringen bekijken. Tot Mijn Univé Zorg heb je alleen toegang als je een Univé Zorgverzekering hebt. Hier log je in met DigiD en kun je bijvoorbeeld declaraties indienen. Klik hier voor meer informatie over de Univé Zorgverzekering

In Mijn Univé vind je alle andere verzekeringen van Univé. Hier log je in met je e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Je kunt hier bijvoorbeeld je verzekeringen wijzigen en schade melden.

Klik hier om naar Mijn Univé te gaan.

Je kunt uitloggen bij Mijn Univé door links in beeld op 'Uitloggen' te klikken. Ook wanneer je de browser sluit, log je automatisch uit. 

Nee, je hoeft geen Mijn Univé aan te maken. Dit is alleen voor schadeverzekeringen. Je zorgverzekering kun je bekijken in Mijn Univé Zorg. Hier log je in met DigiD.

Naar Mijn Univé Zorg

Weet je niet zeker of je al een Mijn Univé-account hebt? Probeer dan een nieuw account aan te maken. Als je al een account hebt, krijg je hier een melding van en kun je vervolgens inloggen. 

Nee, dan kun je de Univé App niet installeren. Je hebt minimaal Android versie 7.0 of iOS versie 14.0 nodig om de Univé App te kunnen gebruiken. Je kunt je verzekeringszaken natuurlijk nog wel online regelen via Mijn Univé.

Naar Mijn Univé

Wanneer je een account aanmaakt en kiest voor 'Identificeren zonder iDIN', ontvang je een bevestigingsmail met een activeringslink om je account te activeren. Voor de veiligheid sturen we een e-mail naar het door jou opgegeven e-mailadres. Door in de mail op de activeringslink te klikken, activeer je je Mijn Univé-account.

Mijn Univé is een persoonlijke, beschermde omgeving waar je 24 uur per dag je Univé-verzekeringen kunt inzien en wijzigen. Ook kun je schades melden of bijvoorbeeld een verhuizing of wijziging in je gezinssamenstelling doorgeven.

Mijn Univé Zorg is een persoonlijke, beschermde online omgeving om alles rondom je Univé Zorgverzekering 24 uur per dag te regelen. Nadat je bent ingelogd met DigiD kun je makkelijk declaraties indienen, berichten bekijken of je verzekering wijzigen.

Klik hier om in te loggen bij Mijn Univé Zorg 

Als je een nieuwe verzekering afsluit, moet die eerst worden beoordeeld. Pas als Univé jouw aanvraag heeft geaccepteerd, kun je deze in de app terugvinden. Vanaf dat moment staat de verzekering in jouw overzicht.

Als je je wachtwoord vergeten bent, kun je via de link ‘Uw wachtwoord vergeten?’ een nieuw wachtwoord aanvragen. Op het vervolgscherm vul je je e-mailadres in, daarna ontvang je van ons een mail met een link om het wachtwoord te wijzigen. Weet je niet meer welk e-mailadres je hebt gebruikt? Neem dan hier contact op met onze klantenservice.

Nee, op een Windows-telefoon werkt de app niet.

De Univé App is niet gemaakt voor tablets. Op sommige tablets opent de app wel. Maar de app is niet ontworpen voor grote schermen. Daarom heb je de kans dat je sommige onderdelen op de verkeerde plek ziet staan.

Univé vindt beveiliging belangrijk. Wij maken gebruik van het zogenaamde SSL-protocol, hiermee is de lijn tussen je computer of telefoon en de Univé-site goed beveiligd. Hierdoor is het voor anderen nagenoeg onmogelijk om je gegevens te onderscheppen. Zelf kun je ook bijdragen aan de veiligheid. Maak je wachtwoord voor Mijn Univé bijvoorbeeld niet te makkelijk en deel je wachtwoord niet met anderen.

Ja, je krijgt alleen toegang tot Mijn Univé Zorg via DigiD, een erkende en veilige methode. DigiD wordt ook gebruikt door bijvoorbeeld de Belastingdienst en gemeenten. Natuurlijk gaan we zorgvuldig met je gegevens om. Ook voor uw zorgverzekering in Mijn Univé Zorg geldt het privacybeleid van Univé.

Klik hier om meer te lezen over inloggen met DigiD.

Klik hier om meer te lezen over ons privacybeleid.

Je kunt de Univé App downloaden via de App Store en de Play Store.
Klik hier om de Univé App te downloaden via de App Store.
Klik hier om de Univé App te downloaden via de Play Store.

Bekijk de video hieronder om te zien hoe je de Univé App op je telefoon kan downloaden en installeren. 

Bekijk of beluister het transcript van de video hier.

Om veiligheidsredenen mogen apps alleen bestanden op een toestel opslaan wanneer je daar zelf toestemming voor hebt gegeven. Daarom moet je de Univé App eenmalig toegang tot jouw bestanden geven. Zodat de afbeelding van je zorgpas van je Univé-zorgverzekering op jouw toestel kan worden opgeslagen.

Lees hier meer over de Univé App

Alleen de hoofdverzekerde kan in Mijn Univé Zorg gezinsleden toevoegen of wijzigingen doorvoeren. Ook facturen en post gaan naar de hoofdverzekerde.

Waarschijnlijk heeft je telefoon geen goede verbinding met het internet. Het kan ook gebeuren dat het systeem van DigiD een storing heeft. Probeer het dan later nog eens.

Je hebt waarschijnlijk geen zorgverzekering van Univé. Je kunt alleen een zorgverzekering van Univé koppelen in de Univé App.

Ieder e-mailadres kan maar voor één Mijn Univé-account gebruikt worden. Misschien heb je al een account of heeft bijvoorbeeld je partner al een account met hetzelfde e-mailadres. Neem contact op met onze klantenservice. Zij kunnen dit voor je nakijken.

Wanneer je een account aanmaakt en kiest voor 'Identificeren zonder iDIN', ontvang je een bevestigingsmail met een activeringslink om je account te activeren. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan eerst je spambox in je e-mailaccount. Als de mail hier ook niet in staat, heb je mogelijk je e-mailadres verkeerd gespeld. Maak dan opnieuw een account aan.

Lukt het ook dan niet om je account te activeren? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Controleer altijd eerst je spambox. Zie je ook daar geen mail van ons? Dan heb je misschien nog geen account. Maak een nieuw account aan. Of je bent met een ander e-mailadres bij ons bekend.  

Elke pincode is gekoppeld aan één specifieke telefoon. Gebruik je meerdere toestellen, dan moet je voor elke telefoon een eigen 5-cijferige pincode instellen. Dit mag natuurlijke dezelfde pincode zijn, maar dat hoeft niet.

Klik in het inlogscherm op 'Ik weet mijn pincode niet'. Nu kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Na het inloggen kun je opnieuw een 5-cijferige pincode instellen.

De pincode/toegangscode kies je zelf. Met deze code kun je sneller inloggen. Je bepaalt zelf welke 5 cijfers je kiest voor jouw code. Elk cijfer mag maximaal 2 keer voorkomen.

In Mijn Univé vind je geen verzekeringen van ZEKUR. Hiervoor kun je terecht bij de klantenservice van ZEKUR.

Klik hier om naar de klantenservice van ZEKUR te gaan

Om je polis of factuur te kunnen downloaden, moet je pop-ups toestaan. Dit kun je aanpassen in de instellingen van je browser.

Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact op met onze klantenservice. Klik hier om naar de klantenservice pagina te gaan.

Wil je liever meteen contact opnemen? 
Ja, ik wil contact opnemen via WhatsApp.
Ja, ik wil contact opnemen via Facebook.
Ja, ik wil contact opnemen via Twitter.

Vanwege veiligheid is de link in de mail 14 dagen geldig. Heb je je account niet binnen die tijd geactiveerd? Maak dan opnieuw een account aan.

Wil je je persoonlijke gegevens wijzigen? Bijvoorbeeld je adres, telefoonnummer of rekeningnummer? Dat kan in Mijn Univé onder het kopje ‘Gegevens’. Wil je een verzekering wijzigen? Klik dan op ‘Pakketoverzicht’ en selecteer de verzekering die je wilt wijzigen.

Wijziging doorgeven in Mijn Univé

Veelgestelde vragen over de Univé App

Nee, dan kun je de Univé App niet installeren. Je hebt minimaal Android versie 7.0 of iOS versie 14.0 nodig om de Univé App te kunnen gebruiken. Je kunt je verzekeringszaken natuurlijk nog wel online regelen via Mijn Univé.

Naar Mijn Univé

Als je een nieuwe verzekering afsluit, moet die eerst worden beoordeeld. Pas als Univé jouw aanvraag heeft geaccepteerd, kun je deze in de app terugvinden. Vanaf dat moment staat de verzekering in jouw overzicht.

Nee, op een Windows-telefoon werkt de app niet.

De Univé App is niet gemaakt voor tablets. Op sommige tablets opent de app wel. Maar de app is niet ontworpen voor grote schermen. Daarom heb je de kans dat je sommige onderdelen op de verkeerde plek ziet staan.

Je kunt de Univé App downloaden via de App Store en de Play Store.
Klik hier om de Univé App te downloaden via de App Store.
Klik hier om de Univé App te downloaden via de Play Store.

Bekijk de video hieronder om te zien hoe je de Univé App op je telefoon kan downloaden en installeren. 

Bekijk of beluister het transcript van de video hier.

Om veiligheidsredenen mogen apps alleen bestanden op een toestel opslaan wanneer je daar zelf toestemming voor hebt gegeven. Daarom moet je de Univé App eenmalig toegang tot jouw bestanden geven. Zodat de afbeelding van je zorgpas van je Univé-zorgverzekering op jouw toestel kan worden opgeslagen.

Lees hier meer over de Univé App

Waarschijnlijk heeft je telefoon geen goede verbinding met het internet. Het kan ook gebeuren dat het systeem van DigiD een storing heeft. Probeer het dan later nog eens.

Je hebt waarschijnlijk geen zorgverzekering van Univé. Je kunt alleen een zorgverzekering van Univé koppelen in de Univé App.

Elke pincode is gekoppeld aan één specifieke telefoon. Gebruik je meerdere toestellen, dan moet je voor elke telefoon een eigen 5-cijferige pincode instellen. Dit mag natuurlijke dezelfde pincode zijn, maar dat hoeft niet.

Klik in het inlogscherm op 'Ik weet mijn pincode niet'. Nu kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Na het inloggen kun je opnieuw een 5-cijferige pincode instellen.

De pincode/toegangscode kies je zelf. Met deze code kun je sneller inloggen. Je bepaalt zelf welke 5 cijfers je kiest voor jouw code. Elk cijfer mag maximaal 2 keer voorkomen.

Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact op met onze klantenservice. Klik hier om naar de klantenservice pagina te gaan.

Wil je liever meteen contact opnemen? 
Ja, ik wil contact opnemen via WhatsApp.
Ja, ik wil contact opnemen via Facebook.
Ja, ik wil contact opnemen via Twitter.

Je pincode blijft voor altijd geldig. Let er daarom goed op dat je een veilige pincode gebruikt! Dus niet je geboortedatum of een cijferreeks zoals "12345". Je kunt je pincode altijd veranderen in de Univé App.

Ja, je kunt in de app inloggen met gezichtsherkenning (Face ID) als jouw apparaat dat toestaat. Je kunt dit instellen nadat je met jouw e-mailadres en wachtwoord bent ingelogd.

Waarschijnlijk ben je niet ingelogd via de DigiD van de hoofdverzekerde. Maar via die van iemand anders. Zoals een gezinslid. Bij een zorgverzekering van Univé zijn gezinsleden namelijk gekoppeld aan de hoofdverzekerde.

Ja, je kunt inloggen met jouw vingerafdruk (Touch ID). Dit kun je instellen nadat je met jouw e-mailadres en wachtwoord bent ingelogd.

Let op: touch ID werkt alleen als jouw telefoon het herkennen van vingerafdrukken ondersteunt.

Als je een foutmelding krijgt, dan heeft het systeem een tijdelijke storing. Probeer het later nog een keer.

Is de foutmelding na een paar minuten nog niet weg? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Veelgestelde vragen over iDIN

Weet je niet zeker of je al een Mijn Univé-account hebt? Probeer dan een nieuw account aan te maken. Als je al een account hebt, krijg je hier een melding van en kun je vervolgens inloggen. 

Als je je wachtwoord vergeten bent, kun je via de link ‘Uw wachtwoord vergeten?’ een nieuw wachtwoord aanvragen. Op het vervolgscherm vul je je e-mailadres in, daarna ontvang je van ons een mail met een link om het wachtwoord te wijzigen. Weet je niet meer welk e-mailadres je hebt gebruikt? Neem dan hier contact op met onze klantenservice.

Controleer altijd eerst je spambox. Zie je ook daar geen mail van ons? Dan heb je misschien nog geen account. Maak een nieuw account aan. Of je bent met een ander e-mailadres bij ons bekend.  

Je inlognaam voor Mijn Univé is het e-mailadres waarmee je bij ons bekend bent. Weet je niet meer welk e-mailadres dat is? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Is iDIN tijdelijk niet beschikbaar, dan kun je ervoor kiezen om een Mijn Univé-account aan te maken zonder identificeren via iDIN. Je vult dan zelf je persoonlijke gegevens in.

iDIN is een veilige online identificatie- en inlogmethode die is ontwikkeld door banken. Ook de overheid en verzekeringsmaatschappijen, zoals Univé, maken gebruik van iDIN.  De ‘iD’ van iDIN staat voor iDentificeren en de ‘IN’ staat voor INloggen. Want met iDIN kun je veilig en gemakkelijk online identificeren.

Nadat je je via iDIN hebt geïdentificeerd, krijgt Univé toegang tot één of meer van de volgende gegevens: je voorletter(s), achternaam, woonadres, leeftijdsindicatie (18 jaar of ouder), geboortedatum, geslacht, e-mail en/of telefoonnummer. Univé krijgt dus geen toegang tot je bankgegevens.

Ja dat mag, omdat Univé zich aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) houdt en de gegevens alleen gebruikt voor de doeleinden die Univé aan haar klanten bekend heeft gemaakt.

Jazeker. iDIN zorgt voor digitale veiligheid, omdat het werkt zoals internetbankieren en dezelfde beveiliging gebruikt. Dit betekent dat iDIN net zo veilig is als internetbankieren.

Nee, de overheid biedt iDIN en DigiD naast elkaar aan. Bij sommige websites kun je zelf kiezen of je gebruik wilt maken van iDIN of DigiD.

Veelgestelde vragen over online afsluiten

Heb je vragen over de wettelijke regelingen rondom verzekeringen? Kijk dan op de website Wijzer in geldzaken. Daar lees je per verzekering waar je op moet letten.

Bij Univé betaal je via automatisch incasso. Je bepaalt zelf in hoeveel termijnen je betaalt: per maand of per jaar. Kies je voor jaarbetaling bij onze zorgverzekering? Dan krijg je 1% korting op je premie.

Dat kan. Je kunt dit doorgeven bij het afsluiten van je verzekering, of je rekeningnummer aanpassen in Mijn Univé.

Heb je vragen over de wettelijke regelingen rondom verzekeringen? Kijk dan op de website Wijzer in geldzaken. Daar lees je per verzekering waar je op moet letten. 

Als je de verzekering meteen wilt laten ingaan, kies je als ingangsdatum vandaag. Wil je de verzekeringsdatum later laten ingaan? Dan kan dat natuurlijk ook. Selecteer dan de juiste datum.

Ja, dat kan. Je kunt dit doorgeven bij het afsluiten van je verzekering, of je rekeningnummer aanpassen in Mijn Univé.

Veelgestelde vragen over schade melden

Heb je schade aan jouw auto en is de tegenpartij verantwoordelijk? Dan kun je dit aan Univé melden via de regeling Directe Schadeafhandeling (DSA). Voldoe je aan alle voorwaarden van deze regeling, dan zal Univé namens jou de schade verhalen op de tegenpartij.

Heb je dringend hulp nodig? Neem dan contact op met de Univé alarmcentrale. We zijn 24/7 bereikbaar, dus ook ’s nachts en in het weekend.
De alarmcentrale is bereikbaar via 0592348112. We zijn ook per sms bereikbaar via 0630020640. Dit nummer is uitsluitend bedoeld voor klanten die doof of slechthorend zijn.

De meeste schades zijn binnen drie maanden na de melding afgehandeld. Mocht dit toch langer duren, dan houden wij je hiervan op de hoogte.

Een All Risk (volledig casco) verzekering dekt o.a. de schade die ontstaat aan jouw eigen voertuig. Als de schade jouw eigen schuld is en je meldt de schade bij Univé, zal jouw premie omhoog gaan. Want door de schade te claimen verlies je schadevrije jaren. Daardoor gaat de korting op jouw premie omlaag. Dat berekent Univé aan de hand van de bonus-malustabel.

Na de schademelding ontvang je in de meeste gevallen binnen 4 werkdagen bericht van Univé.

Heb je direct hulp nodig na een ongeval of bij pech onderweg?

Bel de Univé Alarmcentrale +31 592 348 112

De Univé Alarmcentrale is dag en nacht bereikbaar.

In Mijn Univé vind je geen verzekeringen van ZEKUR. Hiervoor kun je terecht bij de klantenservice van ZEKUR.

Klik hier om naar de klantenservice van ZEKUR te gaan

Ja. Als je een schade hebt gemeld of betrokken bent bij een gemelde schade. Bijvoorbeeld als je schade hebt geleden, schade hebt veroorzaakt of getuige bent geweest.

De status van je schademelding vind je in Mijn Univé. Hier vind je ook alle correspondentie. 

Bekijk de status in Mijn Univé

Schade aan jouw autoruit

Is er schade aan jouw autoruit, dan kun je direct een afspraak met een Univé-schadehersteller maken. Je hoeft ruitschade dus niet eerst te melden bij Univé.

Maak een afspraak met een Univé-schadehersteller

Let op: Kies je niet voor een Univé-schadehersteller? Dan betalen wij jouw schade niet.
Bij autoruitschade worden er soms extra kosten in rekening gebracht voor mobiele service. Deze extra kosten worden niet vergoed. Die moet je dus zelf betalen.

Schade aan jouw auto

Nadat je bij Univé jouw schade hebt gemeld, kun je contact opnemen met de door jou gekozen Univé-schadehersteller. Het aangesloten schadeherstelbedrijf zal de schade aan jouw auto vaststellen en/of repareren en Univé hierover informeren.

Schade melden

Maak een afspraak met een Univé-schadehersteller

Op de WA-verzekering is geen eigen risico van toepassing. Maar wel op jouw WA Beperkt casco- (WA+) of WA Volledig casco- (All Risk) verzekering, als dat op het polisblad staat. Je vindt je polisblad in Mijn Univé via Mijn verzekeringen. Of in de Univé-app via Mijn verzekeringen.

Lees meer over eigen risico

Heb je alleen schade aan jouw autoruit en kan deze ruitschade worden hersteld? Dan betaal je geen eigen risico. Wanneer de ruit vervangen moet worden, betaal je € 150 eigen risico.

Lees meer over ruitschade

Klik op het dashboard in Mijn Univé op de link ‘Schade melden’ en kies vervolgens de verzekering waarvoor je schade wilt melden.

Schade melden in Mijn Univé

In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je online schade kan melden in Mijn Univé of de Univé App.

Om deze inhoud te tonen dient u marketing cookies te accepteren.

Veelgestelde vragen over gegevens wijzigen


Mijn Univé
Log in bij Mijn Univé en kies voor de verzekering waarbij je de dekking wilt aanpassen. Kies vervolgens voor ‘wijzigen of opzeggen’
Kies bij de vraag ‘wat is je situatie’ voor ‘Ik wil de dekking van mijn … verzekering aanpassen’.
Klik vervolgens op de knop ‘dekking wijzigen’.
Wanneer moet de wijziging in gaan? Vul hier de datum in.
Je krijgt nu een overzicht te zien van de opbouw van je premie en de dekking die daarbij h Kies een dekking waarmee je je verzekering wilt uitbreiden.
Onderaan het scherm krijg je meteen te zien wat je nieuwe premie wordt.
Ga je hiermee akkoord? Klik dan op ‘wijziging verzenden’
Je wijziging is nu doorgegeven en wordt binnen vijf werkdagen door ons verwerkt.  oren.


Univé app
Klik op de verzekering waarbij je de dekking wilt aanpassen.
Kliks vervolgens bovenaan op ‘verzekering aanpassen’ en dan nogmaals op ‘verzekering aanpassen’.
Je komt nu in het scherm waar je de dekking kunt wijzigen.
Vul de datum in per wanneer de wijziging van je dekking in moet gaan.
Je krijgt nu een overzicht te zien van de opbouw van je premie en de dekking die daarbij horen.
Kies een dekking waarmee je je verzekering wilt uitbreiden.
Onderaan het scherm krijg je meteen te zien wat je nieuwe premie wordt.
Ga je hiermee akkoord? Klik dan op ‘wijziging verzenden’
Je wijziging is nu doorgegeven en wordt binnen vijf werkdagen door ons verwerkt.  

Wil je je persoonlijke gegevens wijzigen? Dat kan via Mijn Univé of de Univé app.
Mijn Univé
Log in via Mijn Univé. Klik links in het menu op ‘gegevens’
Je kunt nu een verhuizing doorgeven, je betaalgegevens wijzigen, je persoonlijke gegevens wijzigen of een andere gezinssamenstelling doorgeven.
Univé app
Log in via de app. Klik bovenin op ‘gegevens aanpassen’. Je kunt nu kiezen uit ‘persoonlijke gegevens’, ‘accountgegevens’ of ‘betaalgegevens’. Na je keuze doorloop je alle stappen.

Mijn Univé
Log in bij Mijn Univé en klik op ‘verzekering wijzigen of opzeggen’
Kies vervolgens de verzekering die je wilt opzeggen
Kies bij de vraag ‘Wat is je situatie?’ voor ‘Ik wil mijn verzekering opzeggen’
Klik vervolgens op de knop ‘verzekering opzeggen’, vul een datum in en klik op bevestigen.

Univé app
Open de app en kies op de verzekering die je wilt opzeggen.
Kies vervolgens voor ‘verzekering aanpassen’ en daarna voor ‘verzekering opzeggen’.

Kom je er niet uit?

Staat jouw vraag er niet tussen? Onze klantenservice helpt je graag verder. 

Het telefoonnummer van Univé is 0592 - 349 340

Als je doof of slechthorend bent, kun je contact opnemen met onze Teletolk. Kies zelf of je wilt bellen via gebaren of via tekst. Je kunt onze Teletolk bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:30 uur tot 18:00 uur. Op zaterdag van 09:30 uur tot 16:00 uur. 

Contact opnemen met Teletolk

;

Cookies op unive.nl

{{message}}

{{category}} {{description}} {{status}}
Analytische cookies{{category_analytics_description}}
Marketing cookies{{category_display_ads_description}}
Personalisatie cookies{{category_personalization_description}}