Veelgestelde vragen over Brexit en de reis- en annuleringsverzekering
Het Verenigd Koninkrijk (VK) heeft de Europese Unie (EU) verlaten op 31 januari 2020. De EU en het VK hebben inmiddels afspraken gemaakt. Heeft u vragen over de Brexit met betrekking tot uw reis? Begrijpelijk. We hebben daarom hieronder zoveel mogelijk vragen en antwoorden op een rijtje gezet. Kijk voor meer informatie over de Brexit op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Ik ben al op vakantie/onderweg
Heeft u spoedeisende hulp nodig in het buitenland? Dan vergoedt uw basis zorgverzekering het bedrag dat u in Nederland vergoed zou krijgen voor de behandeling. Is de behandeling in het buitenland duurder? Dan moet u een deel zelf betalen. Heeft u de dekking ‘Medische kosten’ op uw reisverzekering? Dan kunt u deze kosten op uw reisverzekering indienen. Wij betalen de kosten alleen als u vooraf contact heeft opgenomen met de Alarmcentrale: +31 592 348 112.
Neem hiervoor contact op met uw vervoerder. Krijgt u geen vergoeding van uw vervoerder en heeft u een annuleringsverzekering bij ons, dan geldt het volgende:
- Bedraagt de vertraging minder dan 8 uur?
U krijgt dan geen vergoeding. - Bedraagt de vertraging 8 uur of meer?
U krijgt dan een vergoeding van maximaal de reissom voor 3 ongebruikte vakantiedagen.
Dit geldt ook als u vanuit Nederland naar uw vakantieadres bent vertrokken vanaf een vliegveld in het buitenland. Het maakt niet uit of u met het openbaar vervoer of met uw eigen auto hierheen bent gereisd.
- Bedraagt de vertraging minder dan 8 uur?