Ga naar inhoud

7 april 2017

Univé wint Webcare Award DDP#04

Het Univé Webteam heeft de DDP#04 AWARD voor beste webcare in de categorie Verzekeringen gewonnen. Een prestatie waar we oprecht trots op zijn! De DDP Awards worden jaarlijks uitgereikt naar aanleiding van het Digital Dialogues Pulse onderzoek. Dit onderzoek is tussen 1 november 2016 en 1 februari 2017 uitgevoerd door Goud Uberconnected, in samenwerking met Dr. Lotte Willemsen, lector Crossmedia Business aan de Hogeschool Utrecht.

Het onderzoek

Digital Dialogues Pulse heeft de webcare prestaties van 134 Nederlandse organisaties in 15 verschillende branches onderzocht. Door middel van mystery shopping is de kwaliteit van de webcare beoordeeld. Daarbij is gekeken naar het reactiepercentage, de inhoud van de reactie, de reactiesnelheid, het menselijk geluid en de grammatica van de reactie. Vanuit actieve social media-accounts zijn berichten verstuurd, waarna de reacties op deze berichten zijn geanalyseerd.

Hoge klanttevredenheid

Univé is als winnaar in de categorie Verzekeringen verkozen met een prachtig eindcijfer van een 8.3. Het winnen van deze award is voor het webteam een enorme erkenning voor de bijdrage aan het streven van Univé om de hoge klanttevredenheid te behouden. Klanten moeten zelf kunnen kiezen welk type dienstverlening op welk moment en via welk kanaal het beste bij hen past. Univé kiest daarom voor een omnichannel klantbediening met de juiste combinatie van fysieke, regionale aanwezigheid en online, social of telefonische dienstverlening.

U kunt het Univé Webteam onder andere bereiken via onze social kanalen FacebookTwitterLinkedIn en Instagram.​

Deel dit bericht