Ga naar inhoud

19 juni 2015

Univé Webcare winnaar DDP#02 AWARD

Univé Webcare heeft de DDP#02 AWARD voor beste webcare in de categorie Verzekeringen gewonnen. En daar zijn we trots op! De DDP Awards zijn de prijzen die horen bij het halfjaarlijks terugkerende Digital Dialogues Pulse onderzoek van social media buro ReturnSocial.

Onderzoek naar webcare

Deze editie betreft een onderzoek naar de stand van zaken van webcare van topadverteerders in Nederland op Twitter, Facebook, WebChat en WhatsApp. Vanuit 50 bestaande accounts zijn 1400 berichten (onderverdeeld in vragen, klachten en complimenten) verstuurd. Deze berichten zijn verstuurd naar 116 merken verdeeld over 10 branches. De uitgestuurde berichten zijn fictieve berichten. Ze vormen echter wel een goede afspiegeling van de duizenden conversaties die, vandaag de dag, op social media platformen gevoerd worden.

De conversaties zijn beoordeeld op kwantitatieve kenmerken (percentage reactie en reactiesnelheid) en inhoudelijke kenmerken (publiek vs privé domein, menselijk geluid, spelfouten en inhoudelijke reactie). Daarnaast is onderzocht in hoeverre merken reageren op koopsignalen via Twitter die niet gericht zijn aan een specifiek merk, de zogeheten webdare.

Univé stak in de categorie verzekeringen met kop en schouders boven de andere verzekeraars uit. En heeft daarmee de award  DDP#02 AWARD categorie Verzekeringen juni 2015 gewonnen.

Voor het Webcare team is het winnen van de award een erkenning voor de weg die eind vorig jaar is ingeslagen om van Univé Webcare een volwaardig klantcontactkanaal van te maken. Niet voor niets zijn begin dit jaar de openingstijden verruimd en gaan we nog meer de interactie aan.

U kunt Univé Webcare bereiken via @unive of op Facebook.

Deel dit bericht