Ga naar inhoud

6 juni 2021

Univé start proef met klantenservice via WhatsApp

Klanten van Univé kunnen de verzekeraar vanaf vandaag bereiken via WhatsApp. Univé gaat zes maanden testen of de mobiele berichtendienst op de smartphone een toevoeging is voor de service naar haar klanten toe. Door berichten te sturen via WhatsApp kunnen klanten advies vragen, informatie opvragen of polissen wijzigen rondom de schadeverzekeringen. Alle vragen worden beantwoord door WFT-opgeleide adviseurs.

​Klanten van Univé kunnen de verzekeraar vanaf vandaag bereiken via WhatsApp. Univé gaat zes maanden testen of de mobiele berichtendienst op de smartphone een toevoeging is voor de service naar haar klanten toe. Door berichten te sturen via WhatsApp kunnen klanten advies vragen, informatie opvragen of polissen wijzigen rondom de schadeverzekeringen. Alle vragen worden beantwoord door WFT-opgeleide adviseurs. De klantenservice via WhatsApp is op werkdagen tot 21.00 uur bereikbaar, en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur. Etienne de Cooker, Directeur Schade bij Univé is enthousiast over de pilot met WhatsApp: “Als coöperatieve dienstverlener staan we graag dichtbij onze klanten en willen we geen mogelijkheid onbenut laten om service te verlenen. Aangezien 90 procent van alle Nederlanders WhatsApp heeft geïnstalleerd op zijn of haar smartphone, is dit voor ons de ideale mogelijkheid om dichtbij onze klant te zijn. Ons webcareteam reageert binnen 60 minuten om vervolgens een ‘bijna’ live gesprek te voeren en advies te geven.”

Tijdens de pilot gaat Univé onderzoeken hoe klanten deze service ervaren. Naar aanleiding van de uitkomsten beslist de verzekeraar over een half jaar of zij de klantenservice via WhatsApp doorzet.

Deel dit bericht