Ga naar inhoud

28 januari 2021

Tweede plaats voor Univé in Klanttevredenheids- onderzoek Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlenging (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

Deel dit bericht