4 oktober 2019
Univé lanceert radiocampagne over herfstweer

Met de komst van de ‘R’ in de maand start Univé haar nieuwe radiocampagne. In de spotjes, die vanaf 7 oktober te horen zijn, staat het onvoorspelbare herfstweer centraal. De boodschap is duidelijk: onaangename verrassingen op de weg liggen op de loer, maar met de Univé autoverzekering ben je goed voorbereid.
Extreem weer door klimaatverandering
Doordat het klimaat verandert krijgen we steeds vaker te maken met extreem weer. Ziet ook Univé. Nadat Nederland halverwege juni de schade opmaakte van ongewoon stormachtig weer waarin zelfs tornado’s werden waargenomen, volgden drie extreem warme perioden waarin zelfs een warmterecord sneuvelde toen het kwik voor het eerst in Nederland boven de 40°C uitkwam. Terwijl de koudemeting van -1,6°C in juli eveneens in de boeken kwam. Vanwege de verhoogde schaderisico’s die ze meebrengen volgt Univé de extreme weersontwikkelingen met meer dan gemiddelde belangstelling. En wijst het autobezitters via de radio erop dat ze met de Univé autoverzekering met Pechhulp-optie goed verzekerd de weg op kunnen komend najaar.
Is je autoverzekering toereikend?
Pieter Borsboom, manager Merk & Communicatie bij Univé, legt uit dat de campagne autobezitters bewust wil maken van de vraag in hoeverre hun autoverzekering voldoende toereikend is bij autoschade door extreem weer: ‘Anno 2019 zijn we in Nederland minder verrast door ondergelopen straten door hevige regenval, bomen en takken die door zware storm op auto’s landen of extreme hagelbuien die diepe putten in een autodak slaan. Univé helpt haar leden risico’s zoveel mogelijk te voorkomen en beperken. Maar tegen extreem weer dat zich lastig laat voorspellen wil je je auto gewoon goed verzekerd hebben. Zodat je bij schade niet in de kou staat.’
Martijntje opnieuw als stem van Univé
De commercials van Univé zijn opnieuw ingesproken door Martijntje, die tijdens de jaarlijkse zorgcampagne in 2018 als nieuwe stem van Univé haar debuut maakte en voor het laatst op de radio te horen was in december. ‘Behalve onze jaarlijkse media-inzet rondom het thema zorg hebben we - als grote autoverzekeraar - bewust gekozen om in het najaar weer in de ether actief te zijn,’ verklaart Borsboom de radiostilte in de tussenliggende maanden. Grijnzend: ‘En een stilte voor de storrrm is natuurlijk wel zo toepasselijk.’
Radiospotjes beluisteren?
Wil je deze radiospotjes van Univé beluisteren? Klik op onderstaande link om ze te beluisteren op Youtube.
Deel dit bericht