Ga naar inhoud

4 oktober 2019

De R zit weer in de maand!

‘Herrrfst, storrrm, beslagen rrruiten en rrrrrinkeldekinkel!’ Met de R weer in de maand zet Univé haar nieuwe radiocampagne in het teken van onheilspellend herfstweer. Vanaf 7 oktober wijst de coöperatie in haar reclamespotjes op onaangename verrassingen die het najaar voor autobezitters in petto kan hebben. Maar benadrukt dat Univé er voor hen is. ‘Met de Univé autoverrrzekering!’

Veranderend klimaat, extreem weer

Doordat het klimaat verandert krijgen we steeds vaker te maken met extreem weer. Ziet ook Univé. Nadat Nederland halverwege juni de schade opmaakte van ongewoon stormachtig weer waarin zelfs tornado’s werden waargenomen, volgden drie extreem warme perioden waarin zelfs een warmterecord sneuvelde toen het kwik voor het eerst in Nederland boven de 40°C uitkwam. Terwijl de koudemeting van -1,6°C in juli eveneens in de boeken kwam. Vanwege de verhoogde schaderisico’s die ze meebrengen volgt Univé de extreme weersontwikkelingen met meer dan gemiddelde belangstelling. En wijst het autobezitters via de radio erop dat ze met de Univé autoverzekering met Pechhulp-optie goed verzekerd de weg op kunnen komend najaar.

Toereikende autoverzekering

Pieter Borsboom, manager Merk & Communicatie bij Univé, legt uit dat de campagne autobezitters bewust wil maken van de vraag in hoeverre hun autoverzekering voldoende toereikend is bij autoschade door extreem weer: ‘Anno 2019 zijn we in Nederland minder verrast door ondergelopen straten door hevige regenval, bomen en takken die door zware storm op auto’s landen of extreme hagelbuien die diepe putten in een autodak slaan. Univé helpt haar leden risico’s zoveel mogelijk te voorkomen en beperken. Maar tegen extreem weer dat zich lastig laat voorspellen wil je je auto gewoon goed verzekerd hebben. Zodat je bij schade niet in de kou staat.’

Martijntje

De commercials van Univé zijn opnieuw ingesproken door Martijntje, die tijdens de jaarlijkse zorgcampagne in 2018 als nieuwe stem van Univé haar debuut maakte en voor het laatst op de radio te horen was in december. ‘Behalve onze jaarlijkse media-inzet rondom het thema zorg hebben we - als grote autoverzekeraar - bewust gekozen om in het najaar weer in de ether actief te zijn,’ verklaart Borsboom de radiostilte in de tussenliggende maanden. Grijnzend: ‘En een stilte voor de storrrm is natuurlijk wel zo toepasselijk.’

Fragmenten en tips

De radiospotjes van Univé zijn hier en hier te beluisteren. Naast de radiocampagne adviseert Univé autobezitters op haar blog hoe ze met hun auto najaars- en winterproof de weg op kunnen.

Deel dit bericht