Ga naar inhoud

24 april 2015

Coöperatie Univé sluit 2014 af met positief resultaat

Verzekeraar Univé heeft 2014 afgesloten met een nettowinst van 27 miljoen euro. Univé investeert deze winst in de versterking van haar organisatie en het vergroten van de klantgerichte dienstverlening. Hiermee zet zij de door haar in 2013 ingezette koers onverminderd voort. Dit krijgt onder meer invulling door het uitbouwen van het online distributiekanaal.

Univé blijft zich daarnaast richten op een sterke aanwezigheid in de regio, toegankelijk en dichtbij, door middel van regionale vestigingen. Univé biedt haar klanten een volledig pakket verzekeringen onder één dak, die zowel online, als via de winkels met persoonlijk advies worden aangeboden. Deze werkwijze resulteert in een hoge klanttevredenheid: Univé kreeg in het Trust Compass Onderzoek 2014* van alle verzekeraars in Nederland van haar klanten het hoogste rapportcijfer voor vertrouwen en de hoogste loyaliteitsscore. Daarnaast scoorde Univé in haar eigen klanttevredenheidsonderzoek een 7,8; in 2013 was dit nog een 7,5.

Univé profiteerde vorig jaar opnieuw van positieve beleggingsinkomsten en dat droeg bij aan een hogere nettowinst die wordt toegevoegd aan de reserve. Daarnaast zijn er de afgelopen twee jaar verschillende maatregelen getroffen om de kosten te verlagen. Zoals het verder uitvoeren van de in 2013 aangekondigde herinrichting en het optimaliseren van de IT-infrastructuur. Hierdoor kan Univé haar premies scherp houden en haar dienstverlening aan klanten verder verbeteren.

De klant centraal

“Ook in de komende jaren zal Univé er alles aan doen om mensen te helpen zelf keuzes te maken en hun financiële zelfredzaamheid te vergroten. Bij alles wat we doen - zoals de optimalisering van onze IT-infrastructuur - staat de klant centraal. Door administratieve processen te stroomlijnen, komt meer tijd beschikbaar voor het adviseren van onze klanten”, vertelt Joost Heideman, uitvoerend bestuurder van Univé. “Univé werkt toe naar een omni-channelformule. Deze formule gaat uit van een juiste combinatie van fysieke, regionale aanwezigheid en online of telefonische dienstverlening. Consumenten willen zelf graag aan het stuur zitten om keuzes te maken die het beste bij hen passen, op een moment dat hen uitkomt en via het kanaal van hun voorkeur. Tegelijkertijd hechten zij aan een persoonlijk advies om weloverwogen keuzes te kunnen maken. We geloven dat Univé met haar unieke coöperatieve karakter en distributieformule met zo’n 150 winkels in het hele land het verschil kan blijven maken op klantbeleving.”

Het jaarverslag 2014 van Univé is beschikbaar op: www.unive.nl/jaarverslag

*het wetenschappelijke onderbouwde Trust Compass Onderzoek 2014 is een grootschalig marktonderzoek onder klanten en niet-klanten van banken, verzekeraars en pensioenfondsen

Deel dit bericht