Ga naar inhoud

Veelgestelde vragen over de Univé App

Open de Univé App en scan je de QR-code op je beeldscherm. Dit doe je zo: 

  • Kies op het inlogscherm van Mijn Univé voor ‘Inloggen met de Univé-app’.  
  • Open de Univé App op je telefoon. 
  • Ga naar ‘Profiel’ en klik op ‘QR-code scannen’.  
  • Scan de code op het inlogscherm van Mijn Univé.  
  • Je bent nu ingelogd. 

Je kunt de Univé App downloaden via de App Store en de Play Store.
Klik hier om de Univé App te downloaden via de App Store.
Klik hier om de Univé App te downloaden via de Play Store.

Bekijk de video hieronder om te zien hoe je de Univé App op je telefoon kan downloaden en installeren. 

Bekijk of beluister het transcript van de video hier.

Om veiligheidsredenen mogen apps alleen bestanden op een toestel opslaan wanneer je daar zelf toestemming voor hebt gegeven. Daarom moet je de Univé App eenmalig toegang tot jouw bestanden geven. Zodat de afbeelding van je zorgpas van je Univé-zorgverzekering op jouw toestel kan worden opgeslagen.

Lees hier meer over de Univé App

Waarschijnlijk heeft je telefoon geen goede verbinding met het internet. Het kan ook gebeuren dat het systeem van DigiD een storing heeft. Probeer het dan later nog eens.

Je hebt waarschijnlijk geen zorgverzekering van Univé. Je kunt alleen een zorgverzekering van Univé koppelen in de Univé App.

Nee, dan kun je de Univé App niet installeren. Je hebt minimaal Android versie 6.0 of iOS versie 13.0 nodig om de Univé App te kunnen gebruiken. Je kunt je verzekeringszaken natuurlijk nog wel online regelen via Mijn Univé.

Naar Mijn Univé

Elke pincode is gekoppeld aan één specifieke telefoon. Gebruik je meerdere toestellen, dan moet je voor elke telefoon een eigen 5-cijferige pincode instellen. Dit mag natuurlijke dezelfde pincode zijn, maar dat hoeft niet.

Klik in het inlogscherm op 'Ik weet mijn pincode niet'. Nu kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Na het inloggen kun je opnieuw een 5-cijferige pincode instellen.

De pincode/toegangscode kies je zelf. Met deze code kun je sneller inloggen. Je bepaalt zelf welke 5 cijfers je kiest voor jouw code. Elk cijfer mag maximaal 2 keer voorkomen.

Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact op met onze klantenservice. Klik hier om naar de klantenservice pagina te gaan.

Wil je liever meteen contact opnemen? 
Ja, ik wil contact opnemen via WhatsApp.
Ja, ik wil contact opnemen via Facebook.
Ja, ik wil contact opnemen via Twitter.

Je pincode blijft voor altijd geldig. Let er daarom goed op dat je een veilige pincode gebruikt! Dus niet je geboortedatum of een cijferreeks zoals "12345". Je kunt je pincode altijd veranderen in de Univé App.

Ja, je kunt in de app inloggen met gezichtsherkenning (Face ID) als jouw apparaat dat toestaat. Je kunt dit instellen nadat je met jouw e-mailadres en wachtwoord bent ingelogd.

Waarschijnlijk ben je niet ingelogd via de DigiD van de hoofdverzekerde. Maar via die van iemand anders. Zoals een gezinslid. Bij een zorgverzekering van Univé zijn gezinsleden namelijk gekoppeld aan de hoofdverzekerde.

Ja, je kunt inloggen met jouw vingerafdruk (Touch ID). Dit kun je instellen nadat je met jouw e-mailadres en wachtwoord bent ingelogd.

Let op: touch ID werkt alleen als jouw telefoon het herkennen van vingerafdrukken ondersteunt.

Als je een foutmelding krijgt, dan heeft het systeem een tijdelijke storing. Probeer het later nog een keer.

Is de foutmelding na een paar minuten nog niet weg? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Als je een nieuwe verzekering afsluit, moet die eerst worden beoordeeld. Pas als Univé jouw aanvraag heeft geaccepteerd, kun je deze in de app terugvinden. Vanaf dat moment staat de verzekering in jouw overzicht.

Nee, op een Windows-telefoon werkt de app niet.

De Univé App is niet gemaakt voor tablets. Op sommige tablets opent de app wel. Maar de app is niet ontworpen voor grote schermen. Daarom heb je de kans dat je sommige onderdelen op de verkeerde plek ziet staan.