Zorg in het buitenland - Ik heb met spoed zorg nodig in het buitenland. Wat moet ik doen?

Toon uw EHIC-pas (Europese zorgpas)
Zorg dat u in het buitenland altijd uw EHIC-nummer bij de hand hebt. U vindt deze achterop uw zorgpas of in de Univé App. Als u uw EHIC-nummer laat zien aan uw zorgverlener, voorkomt u dat u ter plaatse kosten moet voorschieten. De EHIC-pas is niet geldig buiten de Europese Unie. Accepteert het ziekenhuis of de instelling waar u heen gaat de EHIC-pas niet? Bel dan de Univé Alarmcentrale voor zorg. 

Bel de Univé Alarmcentrale voor zorg: +31 40 297 57 50 
Wordt u één of meer nachten opgenomen? Of wordt uw EHIC-pas niet geaccepteerd? Neem dan contact op met de Univé Alarmcentrale voor zorg: +31 40 297 57 50  (altijd bereikbaar). Een Nederlands sprekende hulpverlener helpt u verder. Bel de Alarmcentrale altijd, ook al is uw behandeling al begonnen of afgelopen. Als het nodig is, neemt de Alarmcentrale rechtstreeks contact op met het ziekenhuis.

De Univé Alarmcentrale voor zorg helpt u met:

  • het regelen van de betaling van de kosten,
  • uitleg over welke kosten vergoed worden en welke niet,
  • het vinden van de juiste zorg en
  • repatriëring naar een ziekenhuis in Nederland.

Heeft u geen contact opgenomen met de Univé Alarmcentrale voor zorg? 
Dan kan het zijn dat het ziekenhuis u vraagt om zelf de rekening te betalen. U kunt deze rekening achteraf bij ons declareren.

Heeft u antwoord op uw vraag gekregen?
Ja
Nee

Bedankt voor uw feedback.