Univé Zuid-Nederland (UZN) geeft met Ockto een nieuwe dimensie aan gemak en service

Klantportaal intelliFlow® en Ockto

Met Ockto kunnen klanten eenvoudig en snel financiële gegevens aanleveren voor een hypotheekadvies.

Univé Zuid-Nederland (UZN) heeft met de Ockto koppeling een belangrijke stap gezet binnen haar digitale transitie strategie. In samenwerking met Datametrics en Ockto kunnen klanten nu via een app eenvoudig, snel en veilig gegevens aanleveren die nodig zijn bij het aanvragen van een hypotheek of AOV. Een groot voordeel voor de klant, want de doorlooptijd van een hypotheekaanvraag wordt hiermee sterk gereduceerd waardoor Univé Zuid-Nederland een opvallend hoog serviceniveau kan aanbieden. 

Hoe werkt het?
Klanten die gebruik maken van de Ockto app halen eenvoudig hun gegevens op, rechtstreeks bij officiële overheidsinstanties zoals MijnOverheid en het UWV. Snel, makkelijk en veilig. Deze gegevens worden via een beveiligde verbinding doorgestuurd naar de adviseur van UZN en ingelezen in de adviessoftware. Dit resulteert in een aanzienlijke tijdsbesparing waardoor er direct kan worden overgegaan tot persoonlijk advies.

De data komt rechtstreeks uit overheidsbronnen. Hierdoor zijn zowel klanten als adviseurs altijd verzekerd van actuele en correcte gegevens. Een bijkomend voordeel is dat de hypotheekadviseur door betrouwbare brondata in een eerder stadium zekerheid kan bieden over een hypotheekaanvraag. Klanten houden daarnaast altijd grip op welke data er is gedeeld omdat dit realtime inzichtelijk is via het klantportaal; het door Datametrics ontwikkelde workflow systeem intelliFlow®.

‘Daarnaast kan ook de hypotheekverstrekker gebruik maken van deze data’ aldus Joran Kroeke, Implementatiemanager bij Ockto. ‘Via de Ockto Brondata Service kan de hypotheekverstrekker na ontvangst van de hypotheekaanvraag via een beveiligde verbinding de benodigde data ophalen. Alleen na toestemming van de klant. Die bepaalt uiteindelijk welke partijen er inzage hebben in de door hem aangeleverde data’.

Gemak, service en snelheid
‘Wij zijn klaar voor de toekomst’ vertelt Martien Snikkers, Manager Particulier en Financieel advies bij Univé Zuid-Nederland. ‘Met ons klantportaal intelliFlow® en Ockto geven we antwoord op de twee uitdagingen waar we voor staan: hoe zorgen we voor nóg meer gemak en service bij onze klanten en hoe kunnen we voor intermediaire partijen met onze digitale oplossingen van waarde zijn. Hypotheekklanten hebben vanaf de eerste afspraak de regie over hun hypotheekstatus. En Ockto neemt vervolgens ook nog eens het regelwerk uit handen. Alles in één integraal en klantvriendelijk proces. Intermediairs kunnen hierdoor administratieve werkzaamheden aan ons uitbesteden waardoor er voor de adviseurs meer tijd over blijft voor persoonlijke aandacht aan de klant’.

Wilt u meer informatie over deze dienstverlening?
Neem dan gerust contact op met Martien Snikkers via
m.snikkers@unive.nl of 06- 140 06 242.

Andere berichten

Ga naar overzicht