-
In welke termijnen kan ik mijn premie betalen?
-
U kunt uw premie betalen in termijnen van een jaar, half jaar, kwartaal of maand. Als u per jaar betaalt, krijgt u 3,53% korting op de totale premie. Per half jaar 1,61% en per kwartaal 0,64%. Bij een maandbetaling ontvangt u geen korting.
Had u termijnkorting en vervalt deze of wordt deze minder door aanpassing van de betaaltermijnen? Dan compenseren we voor dit verzekeringsjaar de korting die u misloopt. Wilt u uw betaaltermijn aanpassen? Neem dan contact met ons op.
-
Kan ik mijn pakketpremie op een andere manier betalen?
-
U kunt uw premie betalen per acceptgiro of automatische incasso. Premiebetaling per automatische incasso betekent dat u zelf niet meer naar de betaling hoeft om te kijken. Wij zorgen dan voor afschrijving van de premiebedragen van uw rekening. Wilt u uw betaalwijze aanpassen? Neem dan contact met ons op.
-
Hoe werkt de nieuwe pakketkortingsregeling?
-
We hebben onze pakketkortingsregeling aangepast. Voor iedere soort verzekering in uw pakket ontvangt u 1% korting op uw premie, met een maximum van 10%. Vanaf twee soorten verzekeringen ontvangt u de korting. Bij twee soorten in uw pakket krijgt u dus 2% korting, bij drie soorten 3%, enzovoorts. Heeft u bijvoorbeeld meerdere autoverzekeringen, dan tellen die mee als één soort verzekering. De korting ontvangt u wel over de totale premie. U kunt op de site meer informatie over de pakketkortingsregeling lezen.
-
Wanneer is er sprake van een correctie?
-
Alle verzekeringen in uw pakket krijgen dezelfde betaaltermijn, betaalwijze en verlengingsdatum. Per verzekering kan daarom de datum van verlenging naar voren of naar achteren schuiven. Hierdoor wordt de verzekeringsperiode langer of korter. Het gevolg is dan dat u meer of juist minder premie betaald heeft dan nodig is voor deze nieuwe periode. Over alle verzekeringen in uw pakket verrekenen we het te veel en het te weinig betaalde met elkaar. Hierdoor krijgt u een bedrag terug of moet u juist een bedrag bijbetalen.
-
Welke verzekeringen zijn geen onderdeel van dit pakket en worden ook niet toegevoegd?
-
- Verzekeringen in een ander verzekeringspakket
- Verzekeringen die niet op naam van u of uw bedrijf staan, maar op naam van een ander of een ander bedrijf
- Verzekeringen die u via een ander bankrekeningnummer betaalt
- Verzekeringen die u via Univé heeft afgesloten bij een andere verzekeraar
- Zorgverzekeringen
- Kortlopende reisverzekeringen
- Scootmobielverzekering
-
-
Welke verzekeringen zijn nog geen onderdeel van dit pakket, maar worden later toegevoegd?
-
- De arbeidsongeschiktheidsverzekeringen
Wanneer wij ook deze verzekering toevoegen, zullen wij u hierover informeren.
-
Waarom ontvang ik (een) nieuwe groene kaart(en)?
-
Door het aanpassen van de verlengingsdatum, wordt ook de verzekeringsperiode op uw groene kaart(en) korter of langer. Om die reden ontvangt u van ons hierbij (een) nieuwe groene kaart(en).
-
Ik heb tegelijk met deze brief, nog een brief gekregen over een verzekeringspakket. Hoe kan dat?
-
Verzekeringen die u heeft afgesloten bij een andere Regionale Univé, zitten in een ander pakket. Wilt u hier meer over weten, neem dan contact met ons op.
-
Ik heb een verzekeringspakket erbij gekregen. Hoe kan dat?
-
Uw bestaande verzekeringspakket hebben wij vastgelegd als een particulier pakket. De verzekeringen waar we nu een nieuw pakket van hebben gevormd, zijn zakelijke verzekeringen. Deze kunnen we niet toevoegen aan uw particuliere pakket. Daarom hebben wij hier nu een nieuw zakelijk pakket van gevormd.
-
Wat betekenen de afkortingen in het overzicht van mijn pakket?
-
Afkorting |
Betekenis |
Aanspr. Bestuur |
Bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering |
AVB |
Aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven |
AVP |
Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren |
Beroepsaanspr. |
Beroepsaansprakelijkheidsverzekering |
Coll. Ongevallen |
Collectieve ongevallenverzekering |
Constr. Allrisk |
Constructie Allriskverzekering |
Handelaarskent. |
Handelaarskentekenverzekering |
RBV Bedr. |
Rechtsbijstandverzekering voor bedrijven |
RBV Part. |
Rechtsbijstandverzekering voor particulieren |
-
Kan ik mijn pakket online inzien?
-
Ja, dat kan via uw persoonlijke online omgeving Mijn Univé Zakelijk. Heeft u nog geen account, dan kunt u zich aanmelden voor Mijn Univé Zakelijk.
Had u een Mijn Zeker Zakelijk Plus account? Dan heeft u hierover informatie ontvangen van ons. Ook in dat geval kunt u uw zakelijke verzekeringen voortaan online inzien als u een account aanmaakt voor Mijn Univé Zakelijk.
-
Kan ik verzekeringen in mijn pakket wijzigen?
-
Natuurlijk kan dat. Wilt u nieuwe verzekeringen afsluiten, wilt u iets wijzigen? Neem dan contact met ons op.
-
Ik heb een vraag die hier niet wordt beantwoord
-
Meer informatie over uw verzekeringen en over pakketten vindt u op www.unive.nl/pakket. Heeft u nog andere vragen? Dan kunt u ons altijd bellen of mailen, onze contactgegevens vindt u in de brief.