-
1. Hoe kan ik mijn gebouw verzekeren?
-
Dit kan met de gebouwenverzekering. Bij Univé heeft u de keuze uit twee dekkingen: ‘brand en storm’ of ‘uitgebreide gevaren’. Brand en storm dekt alleen schade aan uw bedrijfsgebouw(en) door brand, storm en ontploffing of blikseminslag. Uitgebreide gevaren dekt ook de gevolgen van schade door water en neerslag, diefstal en vandalisme en aanrijdingen; ook het omvallen van bomen, kranen en heistellingen is hiermee verzekerd. Lees hier de voorwaarden.
-
2. Hoe lang loopt de verzekering?
-
De gebouwenverzekering is dagelijks opzegbaar. Zegt u de verzekering niet op, dan wordt deze telkens na een jaar volgens het contract automatisch verlengd en kunt u deze weer dagelijks opzeggen. U hoeft de verzekering dus zelf niet steeds te verlengen.
Heeft u een verzekering aangevraagd? Dan heeft u 14 dagen bedenktijd nadat u de polis van uw verzekering heeft ontvangen.
-
3. Kan ik de verzekering afsluiten zonder eigen risico?
-
Nee, u heeft altijd een eigen risico voor stormschade aan uw gebouw. Het juiste bedrag is te vinden op de polis.
-
4. Hoe ben ik verzekerd bij leegstand?
-
Bij leegstand van het gebouw is het gebouw vanaf het moment van leegstand alleen verzekerd bij schade door:
- brand (als u verzekerd bent voor de dekking brand)
- storm (als u verzekerd bent voor de dekking storm)
- aanrijding, aanvaring of afvallende/uitstromende lading (als u verzekerd bent voor de dekking uitgebreide gevaren)
- bomen, kranen, heistellingen of windmolens die omvallen (als u verzekerd bent voor de dekking uitgebreide gevaren).
Geef het ons zo snel mogelijk door als uw gebouw leeg komt te staan. Wij beoordelen dan of uw polis ongewijzigd door kan lopen.
-
5. Kan ik als huurder van een gebouw de verbeteringen verzekeren die ik heb aangebracht aan het gebouw?
-
De verbeteringen aan het gebouw noemen wij huurdersbelang. Huurdersbelang kunt u verzekeren via de roerende zakenverzekering.
-
6. Wat moet ik doen bij schade?
-
Probeer de schade zoveel mogelijk te beperken en neem contact op met ons via telefoonnummer 0592 348 181 of met uw regionale Univé-winkel. Wij zetten direct alles in gang om u te helpen. Overleg altijd eerst met ons, voordat u kosten maakt voor het herstellen van de schade.
-
7. Kan ik schade aan glas ook verzekeren?
-
Glas kunt u verzekeren via de glasverzekering. Bij glasbreuk door een oorzaak van buiten betaalt Univé de kosten van een nieuwe ruit of glazen deur. Ook vergoeden wij de kosten om de nieuwe ruit te plaatsen.
-
8. Wat houdt indexering in?
-
Univé houdt al uw verzekeringen voor u op peil, zodat deze in de pas lopen met de prijsontwikkelingen en de waardestijgingen van de bouwkosten in de markt. Zo weet u zeker dat uw bezittingen optimaal zijn verzekerd.
-
9. Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben met de polis? Heb ik bedenktijd?
-
Univé kent het begrip 'polisbedenktijd'. Nadat u de verzekering heeft afgesloten, ontvangt u de polis en de voorwaarden. Bent u over de inhoud van de polis niet tevreden, dan kunt u die binnen 14 dagen terugsturen. Dat betekent wel dat u niet verzekerd bent. U ontvangt dan uiteraard ook geen nota van ons.