Actueel nieuws van Univé

Bijna een kwart van de slachtoffers doet niets na een cyberincident.

Kwart slachtoffers online fraude laat cyberincident onvermeld

Wat doe je wanneer je slachtoffer wordt van cybercriminaliteit? Bijna een kwart van de slachtoffers doet niets. Dat blijkt uit onderzoek dat MarketResponse in opdracht van Univé uitvoerde.

Univé zag coöperatie in 2021 met 100.000 leden groeien
Univé zag coöperatie in 2021 met 100.000 leden groeien

Het resultaat van Univé over 2021 is positief beïnvloed door een technisch resultaat van €35 miljoen. Het overall resultaat van Univé Groep is hoger dan 2020 door zeer goede beleggingsresultaten, zoals blijkt uit het jaarverslag. In een jaar waarin COVID-19 opnieuw een rol speelde, liet Univé haar leden profiteren van de coöperatieve voordelen die het als ledenorganisatie zonder winstoogmerk biedt

In één op drie gezinnen is cyberveiligheid geen gespreksthema in de opvoeding.
1 op 3 ouders besteedt geen aandacht aan online veiligheid in opvoeding

Op maandag 28 maart is de Week van het Geld van start gegaan. Het initiatief, jaarlijks gericht op het voorbereiden van kinderen op financiële redzaamheid in de toekomst, staat dit jaar in het teken van de digitale wereld waarin kinderen opgroeien.

Nederlanders schatten het risico om slachtoffer te worden van cybercriminaliteit hoog in.
Risicobewuste Nederlander overschat eigen online veiligheid

Nederlanders schatten het risico om slachtoffer te worden van cybercriminaliteit hoog in. Dat blijkt uit onderzoek van MarketResponse in opdracht van Univé. Geconfronteerd met verschillende vormen van calamiteit, is te maken krijgen met cybercriminelen volgens 32% van de respondenten de meest reële dreiging. Een scenario dat voor nog eens 18% als op één na grootste risico wordt beoordeeld.

Univé introduceert Cyber Fit Service voor ondernemers
Univé introduceert Cyber Fit Service

Univé biedt zakelijke klanten 1 jaar lang gratis Cyber Fit Service bij alle zakelijke verzekeringen. Hiermee gaat de coöperatie een stap verder om haar zakelijke leden te helpen zich te beschermen tegen cybercrime. Met het trainingsprogramma leren zzp’ers en mkb’ers hoe ze de online veiligheid van hun bedrijf kunnen verbeteren.

In het midden Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord, geflankeerd door links Dennis Teijgeler en rechts Alex Vreugenhil, resp. bestuurder en manager Commercie bij Univé Het Groene Hart.
Univé Official Partner van Feyenoord

Univé is Official Partnervan Feyenoord. Met de sponsorovereenkomst van minimaal 2,5 jaar verbindt de coöperatie zich aan de Rotterdamse club. Als Supporter van Sport slaat Univé de handen ineen met Feyenoord om sport voor iedereen in de samenleving toegankelijk te maken en mensen te stimuleren om te bewegen.

Oudere nieuwsberichten

Februari 2022
24 februari 2022
Informatie omtrent situatie en risico's Oekraïne

Op 22 februari 2022 zijn Russische troepen Oekraïne binnengevallen. In Oekraïne is de staat van beleg afgekondigd, een situatie die grote onzekerheden met zich meebrengt. Lees hier meer over reis- en cyberrisico’s in Oekraïne.

20 februari 2022
G-sporters trappen partnership Univé en Special Olympics af

Univé is partner van de Special Olympics Nationale Spelen. Komende zomer is Twente het toneel van het grootste multi-sportevenement van Nederland, dat onderdeel uitmaakt van een wereldwijde beweging in 170 landen. Van 10 t/m 12 juni nemen tientallen sporters met een verstandelijke beperking deel aan 25 sporttoernooien die door en verspreid over de veertien Twentse gemeenten worden georganiseerd.

10 februari 2022
Univé gaat studenten helpen bij beperken en aflossen studieschuld

Univé gaat studenten met een lening helpen bij het beheersbaar houden en aflossen van hun studieschuld. Met Toekomstgericht Studeren kunnen studenten vanaf 7 februari hun leengedrag op de website van de coöperatie in kaart brengen. Om vervolgens vast te stellen welke mogelijkheden en beperkingen hun schuldprognose in de toekomst met zich meebrengt.

9 februari 2022
KTO Zakelijk 2021: Univé uitblinker klantfocus

'Zakelijke klanten zijn positiever over hun schadeverzekeraar dan vóór corona.' Dat concludeert het Verbond van Verzekeraars naar aanleiding van het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek voor de zakelijke markt. In opdracht van het Verbond bracht MarketResponse aan het licht dat verzekeraars met een gezamenlijke Net Promoter Score van -4 rond het niveau van vorig jaar scoren, maar aanzienlijk hoger noteerden dan de -11 in 2019. Met fraaie waarderingen mag Univé zich een van de topscorers in de branche noemen.

Januari 2022
5 januari 2022
Nederland noteert opnieuw minder autobranden tijdens jaarwisseling

Lockdownmaatregelen en het vuurwerkverbod lijken ook tijdens de afgelopen jaarwisseling tot minder autobranden te hebben geleid. Dat concludeert Univé op basis van onderzoek in samenwerking met Alarmeringen.nl.

Januari 2021
1 januari 2022
Klanten beoordelen de arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) met een 8.4

De mening van onze klanten wordt continu gevraagd. Hoe u wordt geholpen en hoe u onze service ervaart is belangrijk voor ons. De afgelopen tijd heeft Univé een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. 24 respondenten hebben de Univé arbeidsongeschiktheidsverzekering beoordeeld. Deze verzekering ontvangt gemiddeld een 8.4 als rapportcijfer.