Ga naar inhoud

Glasschade

Bij glasschade door brand aan uw huis en/of uw inboedel is het goed om te weten hoe u de schadeafhandeling in gang zet. Op die manier kan Univé u het best hulp bieden.

Wat is verzekerd?

Glasschade is standaard meeverzekerd via de Opstalverzekering All Risk. Univé vergoedt dan de breuk van ruiten die dienen om licht door te laten en behoren tot de woning. Kosten voor het treffen van noodvoorzieningen zijn tot bepaalde hoogte meeverzekerd. Bijvoorbeeld om het kozijn van een gesneuvelde ruit te dichten.

Wat kunt u het best doen bij glasschade?

  • Neem zelf maatregelen om de schade te beperken.
  • Maak foto’s van de schade, als u die mogelijkheid heeft.
  • Meld uw schade zo spoedig mogelijk bij Univé. Houd daarbij uw polisnummer bij de hand.

Zo kan Univé u het best hulp bieden bij de afhandeling.

Zo kunt u uw glasschade melden bij Univé

  • Online uw schade melden
    Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan.
  • Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.

Direct contact met een medewerker?

Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.

Meld uw schade online 

Gaat het om een calamiteit, een grote brand of enorme schade? Dan kunt u die niet online melden, maar kunt u beter rechtstreeks contact opnemen met Univé.

Dekking

Wilt u zelf nalezen welke schade uw Univé opstal- of inboedelverzekering dekt? Raadpleeg dan de polisvoorwaarden van uw opstalverzekering of inboedelverzekering.

Het is handig uw polisnummer bij de hand te hebben, als u uw schade meldt.