-
Hoe gaat Univé om met de gegevens die ik opgeef bij het registreren op de Univé-site ?
-
Om de privacy van uw gegevens te garanderen heeft Univé een privacybeleid opgesteld. Meer informatie hierover kunt u vinden in de rubriek Privacy Reglement. Univé houdt zich aan de gedragscode van het Verbond van Verzekeraars.
-
Hoe is de toegang tot mijn gegevens beschermd ?
-
De toegang tot uw persoonlijke informatie is beschermd door uw gebruikersnaam en wachtwoord. Hiermee heeft u als enige toegang tot uw persoonlijke gegevens. Daarnaast zijn diverse technische maatregelen getroffen die de kans op ongeautoriseerde toegang tot uw gegevens tot een minimum beperken.
-
Hoe is het transport van mijn gegevens tussen mijn pc en de Univé-site beveiligd?
-
Bij het transport van uw persoonlijke gegevens van en naar de Univé-site wordt gebruik gemaakt van het SSL-protocol. Dit Internet-protocol creëert een virtuele tunnel tussen uw pc en de Univé-site. Hierdoor wordt het voor derden nagenoeg onmogelijk uw informatie te onderscheppen.
-
Hoe kan ik bij Univé een verzoek tot inzage of een verzoek tot verwijdering indienen
-
Om een verzoek tot inzage of tot verwijdering te doen kunt u gebruik maken van het webformulier 'Uw privacyrechten'. Ook kunt u uw verzoek indienen in één van onze Univé-winkels.
-
Hoe kan ik controleren dat Univé die gegevens juist verwerkt ?
-
Wanneer u zich eenmaal heeft geregistreerd voor de Univé-site, kunt u uw persoonlijke gegevens op elk gewenst moment in "Mijn Map" bekijken. Als dat nodig is, kunt u ze ook wijzigen.
-
Hoe kan ik mij afmelden voor de digitale nieuwsbrief en commerciële e-mails?
-
Elke nieuwsbrief of andere commerciële e-mail die u van Univé ontvangt biedt in het bericht de mogelijkheid om u hiervoor af te melden. Een andere mogelijkheid om u af te melden is via MijnUnivé.
-
Hoe lang bewaart Univé mijn persoonsgegevens?
-
In de wet staat dat persoonsgegevens niet langer mogen worden bewaard dan nodig. Hoe lang dit is, verschilt per type gegevens. Zo moet op grond van de belastingwetgeving voor veel gegevens een minimum bewaartermijn van 7 jaar worden aangehouden. Voor veel gegevens wordt de bewaartermijn echter niet door de wet bepaald, maar door de organisatie zelf, waarbij steeds moet worden afgewogen hoe lang bepaalde gegevens echt nodig zijn. Welke termijnen Univé hanteert, vindt u terug in onze privacy verklaring.
-
Ik heb een e-mail gekregen van Zivver. Kan ik deze veilig openen?
-
Jazeker. Univé gebruikt Zivver om informatie veilig te versturen. Zo garanderen wij dat vertrouwelijk informatie, zoals persoonsgegevens, veilig en versleuteld bij u aankomt. En dat niemand anders dan u de inhoud van de e-mail kan lezen.
Heeft u van ons een e-mail ontvangen via Zivver? Dan opent u dit bericht door op de blauwe knop met de tekst ‘Klik voor bericht’ te klikken. U wordt dan automatisch doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van Zivver. Hier kunt u een beveiligingscode opvragen via sms of e-mail, waarmee u de e-mail kunt openen. Heeft u al een vaste beveiligingscode ontvangen van een medewerker van Univé, dan kunt u die gebruiken. Uw antwoord in de beveiligde omgeving van Zivver wordt inclusief eventuele bijlagen ook veilig en versleuteld naar Univé verzonden. Zo beschermen we uw privacy.
-
Ik heb ten behoeve van mijn personeel een aantal collectieve verzekeringen afgesloten. In dit kader heb ik persoonsgegevens van mijn medewerkers met Univé gedeeld. Moet ik hiervoor met Univé een verwerkersovereenkomst afsluiten?
-
Het is niet nodig hiervoor een verwerkersovereenkomst met Univé te sluiten. Univé is in die situatie zelf verwerkingsverantwoordelijke. Uw adviseur kan u hierover meer uitleg geven.
-
Ik wil niet dat mijn telefoongesprek met Univé wordt opgenomen. Kan dit?
-
Zodra u telefonisch contact met ons zoekt wordt het gesprek automatisch opgenomen. Wanneer u aan het begin van het gesprek aangeeft dat u niet wilt dat het gesprek wordt opgenomen, dan kunnen wij als oplossing voorstellen het gesprek te beëindigen om u vervolgens direct terug te bellen. Onze uitgaande telefoongesprekken worden niet opgenomen.
-
Verstrekt Univé de door mij opgegeven gegevens ook aan derden ?
-
Wij delen uw gegevens alleen met anderen als dit nodig is voor onze dienstverlening of als we hiertoe wettelijk verplicht zijn. Wij houden ons dan aan de regels die gelden voor het delen van persoonsgegevens. In geval van fraude of misbruik van Univé-diensten doen we actief aangifte bij de politie en justitie en geven we persoonsgegevens door die te maken hebben met de fraude.
-
Zijn mijn gegevens goed beveiligd bij Univé?
-
Univé hanteert een streng informatie-beveiligingsbeleid om ervoor te zorgen dat uw gegevens bij ons veilig zijn. Onze toegangssystemen, computernetwerken en gebouwen worden daardoor goed beveiligd. Een speciaal team medewerkers ziet erop toe dat het (informatie)beveiligingsbeleid wordt nageleefd. Al onze medewerkers hebben een geheimhoudingsverklaring getekend. Ook hebben ze een eed of belofte afgelegd waarin ze beloven geheim te zullen houden wat aan hen is toevertrouwd. Medewerkers kunnen alleen die gegevens (in)zien die zij nodig hebben voor hun werk.