Beoordelingen


Hieronder een overzicht van de meest recente prijzen en beoordelingen.

Grand Prix FEIEA

Unive kreeg in 2018 een prijs voor de beste interne communicatiestrategie. Het gaat om de Grand Prix van FEIEA (de Europese vereniging voor interne communicatie). In Nederland zijn we voor deze interne communicatiestrategie genomineerd voor de Dutch Marketing Award, van o.a. de NIMA.

Gouden Oor Erkenning niveau 1

De Stichting Gouden Oor bepaalt op basis van audits hoe het zit met het luisterend, oplossend en lerend vermogen van Univé. In juli 2016 heeft Univé de Gouden Oor Erkenning niveau 1 gekregen. Deze erkenning is 3 jaar geldig, maar er moet wel elk jaar een controle plaatsvinden. In augustus 2017 zijn we opnieuw door het Gouden Oor getoetst. We voldoen nog steeds aan de voorwaarden en laten zelfs een verbetering zien als het gaat om het luisteren naar klanten.

DDP04#-award: winnaar in de categorie verzekeraars

Het Webteam van Univé won in april 2017 de DDP#04 Award (Digital Dialogues Pulse) voor beste webcare in de categorie verzekeraars. Univé kreeg als eindcijfer een 8,3. Ook in 2015 won Univé deze prijs.  

Customer Centric DNA Award in de categorie verzekeraars

In april 2017 wint Univé de Customer Centric DNA Award, een belangrijke publieksprijs, voor het meest klantgerichte bedrijf in de categorie verzekeraars.

AM Top 50 Powervrouwen

In 2019 staan 6 Univé vrouwen in de AM: Top 75 Powervrouwen, de lijst met meest invloedrijke vrouwen in de Nederlandse verzekeringsbranche (versie maart 2019). Miranda Hendriks (RvB Univé) staat op plaats 7 in deze lijst en Ellen Peper (RvB Univé) op de 8e plek. Margriet Tiemstra staat op plaats 39 (voorzitter RvB Univé Noord-Holland), Ingrid Wiechers op plaats 52 (voormalig commercieel directeur Univé), Annelies Goos van de RvB Univé Noord-Holland op plaats 67, en Marieke Smit op plaats 70 (RvB Univé Samen).

Best workplace in categorie Large & Multinational workplaces

Op basis van onderzoek onder onze medewerkers in 2017 is de Coöperatie Univé in 2018 door Great Place to Work uitgeroepen tot Best Workplace in de categorie Large Workplaces (maart 2018). .

Beste klantervaring (KPMG onderzoek)

Van alle verzekeraars biedt Univé de beste klantervaring aan Nederlandse consumenten. Dit blijkt uit de Nederlandse Customer Experience Excellence Analysis 2018, een onderzoek van KPMG onder ruim vijfduizend Nederlandse consumenten. 

Productbeoordelingen

Onze verzekeringen krijgen ook regelmatig een pluim van bijvoorbeeld de Consumentenbond en Moneyview over de kwaliteit van onze producten. In het onderzoek van de Consumentenbond naar fietsverzekeringen kwam Univé in 2019  als één van de besten naar voren.  De fietsverzekering voor de stadsfietsen kreeg een 7.7, en de verzekering voor de e-bikes een 8,2.  De speciale verzekering voor racefietsen kreeg zelfs een 9.1. Ook beoordeelde de Consumentenbond in 2018 alle rechtsbijstandsverzekeringen. Univé kwam daaruit naar voren als één van de voordeligste polissen. En bij de tevredenheid scoorde Univé met een 7,3 als beste.

Van Moneyview kregen we kortgeleden drie keer de hoogste waardering (vijf sterren) in de categorie 'Prijs'. Onze Budget-autoverzekering krijgt al sinds 2012 de hoogst mogelijke waardering van MoneyView voor prijsstelling. Ook in 2017 scoort deze autoverzekering vijf sterren in de categorie ‘prijs’. Onze doorlopende reisverzekering kreeg zowel in 2016 als in 2017 vijf sterren van Moneyview. De Arbeidsongeschiktheidsverzekering RisicoVerminderaar Ongeval & Ziekte (AOV)  voor zelfstandigen van Univé krijgt van Moneyview in 2016, 2017 en 2018 een waardering van vijf sterren voor prijsstelling. De Arbeidsongeschiktheidsverzekering RisicoVerminderaar Vast Inkomen (AOV) voor zelfstandigen krijgt van MoneyView in 2018 vijf sterren voor voorwaarden.

Het oordeel van onze klanten

Onze verzekeringen krijgen mooie cijfers van onze klanten. Zo beoordelen klanten begin 2018 onze reisverzekering met een 8.3, onze woonverzekeringen met een 8.0, de aansprakelijkheidsverzekering met een 8.0, de fietsverzekering met een 8.2, de bromfietsverzekering met een 7.9, de motorverzekering met een 8.3, de oldtimerverzekering met een 8.1, de autoverzekering met een 8.1, en de rechtsbijstandverzekering met een 8.0.

VerzekeraarsInBeeld: rapportcijfer 7,6

Het Verbond van Verzekeraars heeft in 2018 - voor het derde jaar op rij - een groot onderzoek uitgevoerd naar de klantgerichtheid van verzekeraars: VerzekeraarsInBeeld. Univé staat met een gemiddeld rapportcijfer van 7,6 op de zesde plaats. 

Klanten beoordeelden hun verzekeraar op de onderdelen vertrouwen, tevredenheid, klantgerichtheid, deskundigheid, duidelijkheid en contact. Per verzekeraar zijn ongeveer 200 klanten bevraagd. Het onderzoek zal elk jaar plaatsvinden. Zo kunnen klanten de prestaties van de verzekeraars goed met elkaar vergelijken.