Betalen na het wijzigen van uw verzekeringspakket

Hoe zit het met betalingen nadat u een polis heeft bijgesloten, beëindigd of gewijzigd? En wat gebeurt er als er iets verandert in uw persoonlijke situatie? Hieronder vindt u alle informatie.


Polis bijsluiten, beëindigen of wijzigen
Wanneer er iets verandert in uw verzekeringspakket, kan dit gevolgen hebben voor de premie die u betaalt. Zo kan het zijn dat u extra premie gaat betalen of dat de premie daalt en u een bedrag van ons terugkrijgt.

  • Mijn premie wordt hoger
    Na het doorvoeren van een wijziging ontvangt u hier altijd een bevestiging van. Hierbij ontvangt u ook een nieuw pakketoverzicht en een nota. Hierop vindt u de nieuwe premie en het bedrag wat u mogelijk moet bij betalen. Hierbij volgen wij de door u gekozen betaalwijze. Wanneer wij de premie normaal gesproken automatisch incasseren, zullen wij dit ook doen met het bedrag wat betaald moet worden als gevolg van de wijziging. Betaalt u per factuur, dan vragen wij u de premie naar ons over te maken. Dit kan via mobiel- of internetbankieren of een overschrijvingsformulier.

  • Mijn premie wordt lager
    Na het doorvoeren van een wijziging ontvangt u hier altijd een bevestiging van. Hierbij ontvangt u ook een nieuw pakketoverzicht en een nota. Ontvangt u van ons een bedrag omdat de premie daalt? Dan maken wij dit bedrag naar u over op het bij ons bekende rekeningnummer of we verrekenen dit met de openstaande premie

Mijn persoonlijke situatie wijzigt
Gaat u verhuizen of verandert uw gezinssamenstelling, dan kan dit gevolgen hebben voor de premie. Uw premie wordt hierdoor hoger of lager. Hoe wij hiermee omgaan leest u hierboven

Mijn rekeningnummer wijzigen
Wilt u uw rekeningnummer wijzigen? Geef deze wijziging dan zo spoedig mogelijk aan ons door. Uw bankrekeningnummer wijzigen doet u eenvoudig via Mijn Univé. U kunt hiervoor ook contact met ons opnemen. Kijk op www.unive.nl/klantenservice en neem contact met ons op via de manier die u het prettigst vindt