Betrokken en betaalbare juridische hulp

Univé Rechtshulp helpt klanten met het oplossen van hun juridische problemen. Of het nu gaat om een eenvoudige verkeersschade of een complex arbeids­conflict. Hierbij kunnen onze klanten vertrouwen op de kennis en vaardigheden van onze medewerkers. Persoonlijke aandacht en juridische deskundigheid staan bij elke zaak voorop. Onze eersteklas service en de betrokkenheid van onze medewerkers vertaalt zich naar een hoge klanttevredenheid. Onze klanten waar­deren ons met een 8,1. Daar zijn we trots op.

On demand-dienstverlening voorziet in nieuwe behoefte

Niet iedereen heeft dezelfde verzekerings­behoefte. Sommige mensen willen geen polis, maar willen wel hulp als ze een probleem hebben. Snel en flexibel, tegen betaling, gewoon op het moment dat het nodig is. Univé vroeg zich af: hoe kunnen wij deze mensen helpen? In 2018 hebben we dan ook geëxperimenteerd met ‘Rechtshulp on demand’ voor de module Werk en inkomen voor hulp bij arbeidsconflicten. Met succes: in 2019 hebben we deze hulp uitgebreid met de module Wonen en kopen. Bijvoorbeeld voor juridische hulp bij consumentengeschillen. Of om een huur­ of koopovereenkomst te laten nakijken. In 2020 starten we met Rechtshulp on demand voor onze zakelijke klanten.

Financieel gezond met lage premies

We hebben de ambitie om de beste juridische dienstverlener in Nederland te zijn en te blijven. Hier is wel wat voor nodig. Namelijk goed opgeleid en kundig personeel, dat de best mogelijke service biedt. We houden het kennisniveau van onze medewerkers op peil met regelmatige opleidingen en trainingen. Deze investerin­gen compenseren we door efficiënter te werken en minder externe rechtshulpverle­ners in te schakelen. Zo houden we het totaal van onze interne kosten en externe uitgaven op een stabiel peil. Zodat we eersteklas service én een van de laagste premies van Nederland kunnen blijven bieden.