Afbeelding

Coöperatie van de toekomst

Univé is een coöperatie

Dat betekent dat we van de leden en voor de leden zijn. Dat we risico’s met elkaar delen en dat we elkaar helpen, ook als het even wat minder gaat. Univé gaat voor voorkomen, beperken én verzekeren, want alleen verzekeren is niet meer genoeg. Met preventie, advies en slimme producten die risico’s verkleinen, helpen we elkaar. Univé is klaar voor de toekomst.

Voorkomen, beperken, verzekeren

We willen samen met onze leden risico’s voorkomen, de gevolgen beperken en pas als dat echt nodig is: verzekeren. Univé biedt nieuwe manieren om zekerheid te organiseren. Zoals het voorkomen van digitale aanvallen met Zorgeloos Online. En preventie- en adviesdiensten voor ouderen, zodat zij langer thuis kunnen wonen.

Zekerheid organiseren

Investeren in de toekomst

Univé investeert in het ontwikkelen van nieuwe producten, diensten, systemen en online communicatie. En het testen ervan. Dit alles met als doel: risico’s voorkomen, gevolgen beperken, en de rest verzekeren. Zo kunnen klanten steeds meer regelen via de Univé App. Zoals schade melden en een zorgdeclaratie indienen. En werden klanten in een Univé-winkel in Heerhugowaard ontvangen door een robot.

Univé vernieuwt

Voor en door de leden

We kennen onze leden. Dit laten we niet alleen zien in ons advies, maar ook in onze diensten en verzekeringen. Samen met leden ontwikkelen we diensten en producten. Zo ontwikkelde Univé samen met zzp’ers de Flexibele inkomensverzekering voor zzp’ers bij ziekte en ongevallen.

Univé luistert naar pijn zzp’ers

1,6 miljoen klanten

We staan elke dag klaar voor 1,6 miljoen klanten. Samen hebben zij ruim 4 miljoen verzekeringen.

9 miljoen nettowinst

Univé heeft geen winstoogmerk. Toch maken we winst. Wat Univé doet met deze winst, maakt Univé echt een coöperatie. Geen aandeelhouders die een winstuitkering krijgen. Maar investeren in elkaar nog beter helpen, in innovatie en in het verbeteren van onze producten, diensten en systemen.

2.700 medewerkers

Bij Univé werken zo’n 2.700 mensen. Daarvan werken 960 mensen bij Univé Groep en 1.740 bij de Regionale Univé’s.

Samen staan we sterker

Wij zijn waar onze klant is

We zijn altijd dichtbij. De klant kan terecht in zo’n 110 winkels verspreid over heel Nederland. Zo is er altijd een adviseur van Univé in de buurt, die weet wat er speelt.

Alle winkels van Univé

Online staan we altijd klaar

Natuurlijk kan de klant ons bellen. Maar een bericht via Twitter of Facebook is net zo makkelijk. Het gesprek voortzetten via Whatsapp of chat op de website? Dat is voor ons geen probleem. De klant kiest het kanaal dat bij hem of haar past. En via Mijn Univé of de Univé App is alle belangrijke informatie binnen handbereik.

Gemeenschapszin door digitale middelen

Tevreden klanten

Een onafhankelijk bureau doet regelmatig een tevredenheidsonderzoek. Onze klanten waarderen Univé met een 8,0. De Consumentenbond geeft hoge waarderingen voor onze producten, zoals fietsverzekeringen en reisverzekeringen. MoneyView beoordeelt onze arbeidsongeschiktheids-verzekeringen met vijf sterren. En we wonnen de Customer Centric DNA Award voor meest klantgerichte verzekeraar.

Waardering van onze klanten

Betrokken

De medewerkers van Univé zijn betrokken én tevreden. De score voor ‘vertrouwen, trots en plezier’ is in 2017 gestegen van 71% naar 74%. En we zijn door Great Place to Work uitgeroepen tot Best Workplace.

Betrokken en tevreden medewerkers