Ik ben op vakantie. De overheid besluit dat ik en/of de accommodatie waar ik verblijf, in quarantaine moet. Zelf heb ik geen klachten/corona. Door de quarantaine kan ik niet op de geplande terugreisdatum naar huis. Zijn extra reis- en verblijfkosten verzekerd?

Wij adviseren u om eerst contact op te nemen met het bedrijf waar u uw boeking heeft gedaan (bijv. reis- of vervoersorganisatie). Mogelijk bieden zij een oplossing. Bieden zij geen oplossing? Leest u dan verder.

Normaal gesproken zijn kosten die u maakt vanwege een verplichte quarantaine bij Univé niet verzekerd. Hiervoor hebben wij een uitzondering gemaakt. In aanvulling op artikel 3.4.6 van onze polisvoorwaarden zijn extra reis- en verblijfkosten in verband met verplichte quarantaine door corona, nu tijdelijk wel verzekerd. Wij bieden hiervoor een coulanceregeling. De overige polisvoorwaarden blijven daarnaast van toepassing. Hieronder vindt u meer informatie.

Wanneer geldt de coulance?

  • Op de vertrekdatum van de reis heeft het land van bestemming het reisadvies ‘groen’ of ‘geel’;
  • De vertrekdatum van de reis valt tussen 29 juni en 30 november 2021;
  • U moet een reisverzekering bij Univé hebben. Het maakt niet uit of dit een kortlopende of een doorlopende reisverzekering is;
  • De (lokale) overheid van uw reisbestemming heeft een verplichte quarantaine opgelegd specifiek voor u persoonlijk of voor de gehele accommodatie waarin u verblijft. Hierdoor kunt u op de geplande terugreisdatum niet terugreizen naar Nederland;
  • U heeft toestemming van de Univé Alarmcentrale gekregen voor het maken van de extra kosten voor reis- en verblijf;
  • De extra reis- en verblijfkosten worden niet vergoed door een andere instantie of organisatie, zoals de reisorganisatie, de lokale overheid, de Nederlandse overheid, de vervoerder, de luchtvaartmaatschappij of de accommodatie.
  • De extra reis- en verblijfkosten worden niet op basis van een andere verzekering vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • De extra verblijfkosten tot maximaal €80 per verzekerde per dag. Wij vergoeden maximaal 10 dagen;
  • Extra reiskosten voor de terugreis naar Nederland tot maximaal €100 per verzekerde.


Schade melden

Heeft u extra kosten moeten maken, en wilt u deze aan ons doorgeven? Meld dan de schade bij ons. Dit kunt u telefonisch doen, via de Univé App of via Mijn Univé. Bij het melden van de schade via de Univé App of Mijn Univé, kies bij ‘Wat is er gebeurd?’ voor ‘Langer verblijf door verplichte quarantaine (coulance)’.

Heeft u antwoord op uw vraag gekregen?
Ja
Nee

Bedankt voor uw feedback.