Digitaliseren voor meer persoonlijk contact


Onze leden. Daar doen we het voor. Daarom kijken we continu hoe we leden het beste kunnen helpen. Door processen te automatiseren kunnen we onze medewerkers inzetten waar ze het meest waardevol zijn. In het contact met leden, over lastige, leuke of emotionele zaken.

Efficiënt door digitaliseren

In 2018 zijn we begonnen met het automatiseren van simpele, zich vaak herhalende processen waar eerder handwerk voor nodig was. Als u een nieuwe verzekering afsluit, wordt deze bijvoorbeeld automatisch gekoppeld aan de verzekeringen die u al heeft bij Univé. Dit geautomatiseerde proces is minder foutgevoelig. Én het scheelt tijd. Zo houden we meer tijd over voor persoonlijk contact met leden op momenten dat het er echt toe doet.

Mobile first

Leden moeten hun zaken kunnen regelen op de manier waarop zij dat willen. Op elk moment en vanaf elke plek. Zo staan we altijd dichtbij onze leden. Daarom hebben we het uitgangspunt ‘mobile first’. Dit betekent dat we zorgen dat leden alles op een mobiele telefoon kunnen regelen, bijvoorbeeld via de Univé App.

De nieuwe Univé-winkel: persoonlijk en digitaal

We hebben zo’n 110 winkels door het hele land. In 2018 is de eerste vernieuwde winkel geopend in Alkmaar. In de nieuwe Univé-winkel draait alles om voorkomen en beperken. Offline en online gaan naadloos in elkaar over. Er zijn interactieve schermen en je kunt filmpjes kijken. De schermen fungeren als gesprekspartner. Wie meer wil weten, krijgt persoonlijk advies.

Data-analyses voor verzekeren op maat

We zijn data efficiënter gaan verzamelen en analyseren. Op die manier kunnen we verzekeringen zoveel mogelijk op maat aanbieden. Ook kunnen we zo sneller beslissen over simpele schadegevallen. Zodat onze leden kunnen rekenen op een goed besluit en snelle uitkering van de schade.