Unieke, eenmalige coulanceregeling voor reizigers

Veel reizigers hebben hun vakantie moeten annuleren vanwege corona. U ook? Zonder compensatie van de reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij? Als u een annuleringsverzekering heeft bij Univé hebben we mogelijk goed nieuws.

Normaal gesproken is het annuleren van een reis vanwege een pandemie, zoals de wereldwijde corona-uitbraak, niet verzekerd. Maar als coöperatie willen we, juist in deze bijzondere tijd, u graag steunen. Voldoet u aan de voorwaarden? Dan krijgt u (een deel van) de reissom terug.

Let op: deze regeling geldt voor de annuleringskosten. Dit is (een deel van) de reissom. Extra gemaakte reis- en verblijfskosten bij het afbreken van uw vakantie vallen niet onder deze regeling.

Voorwaarden van de eenmalige coulanceregeling

Voldoet u aan de voorwaarden hieronder? Dan kunt u uw schade bij ons melden.

  • U heeft vóór 13 maart 2020 een reis geboekt.
  • Deze reis stond of staat gepland tussen 13 maart 2020 en 1 oktober 2020.
  • U heeft voor deze reis een annuleringsverzekering bij Univé afgesloten, die geldig is tussen 12 maart 2020 en 1 oktober 2020. 
  • U kreeg of krijgt geen voucher, vergoeding, omboekregeling of geld terug van uw reisorganisatie.
  • U moest: 
    • uw reis annuleren, of u moet dat nog doen, omdat er op uw bestemming op de vertrekdatum code oranje of rood was of is. Of,
    • uw reis voortijdig afbreken om terug te keren naar huis, omdat er op uw bestemming, tijdens uw verblijf, code oranje of rood is afgegeven.

Twijfelt u nog? Klik dan hier om te kijken of u van de regeling gebruik kunt maken. Dit kan tot 1 oktober 2020. Op die dag sluit de regeling.

Zo vraagt u de coulanceregeling aan

Voldoet u aan de voorwaarden hierboven? Dan kunt u uw schade melden via Mijn Univé. Dit kan tot 1 oktober 2020 via onderstaande button. Op die dag sluit de regeling. Kies in Mijn Univé voor Schade melden om uw aanvraag in te dienen.

Let op: heeft u al eerder een schade gemeld omdat uw vakantie is geannuleerd en is deze afgewezen? En voldoet u aan de voorwaarden op deze pagina? Dan kunt u zich alsnog aanmelden voor deze regeling. Ook als de schade al in behandeling is. Door een technische inrichting is het niet mogelijk om een verzoek in te dienen met dezelfde reisdatum als uw eerder aangemelde schade. Kies in dat geval de tweede dag van uw geplande reis. Pak de documenten van uw reis erbij voordat u een aanvraag indient. Dit maakt het indienen gemakkelijker.  

 Direct naar Mijn Univé

Belangrijke informatie  over de behandeling van uw verzoek

  • We laten u zo snel mogelijk weten of u in aanmerking komt voor de coulanceregeling. 
  • We hebben voor deze coulanceregeling een totaalbedrag gereserveerd voor alle aanvragen samen. Is het totale schadebedrag hoger? Dan verdelen we het bedrag eerlijk over alle aanvragen. Mogelijk krijgt u daarom niet de hele reissom terug.
  • Als alle schadeaanvragen bij ons binnen zijn, dus na 1 oktober, informeren we u hoeveel  u vergoed krijgt.
  • De overige polisvoorwaarden blijven gelden.

Meer weten?