Coöperatie

Univé en klantwaardering

Als coöperatie staan elke dag klaar voor onze leden. Uiteraard kan het altijd beter. Daarom doen we voortdurend onderzoek onder Univé-leden naar onze dienstverlening en de klanttevredenheid. En natuurlijk doen onafhankelijke organisaties dat ook.

Klanten geven Univé een 8,0 als rapportcijfer

Univé voert iedere week tevredenheidsonderzoeken uit onder klanten uit waar we recent contact mee hebben gehad. Om te vragen naar de klantervaringen met onze dienstverlening. Deze onderzoeken worden uitgevoerd onafhankelijke onderzoeksbureaus. Zij verwerken alle ervaringen, beoordelingen en gegevens. Met als doel: om de dienstverlening te verbeteren. Klanten beoordelen ons gemiddeld met een 8.0. 

Consumentenbond 

Onze verzekeringen krijgen ook regelmatig goede beoordelingen van MoneyView en de Consumentenbond. Zo kreeg onze fietsverzekering voor stadsfietsen in 2019 een 7,7 van de Consumentenbond. De elektrische fietsverzekering werd zelfs beoordeeld met een 8,2. En de speciale fietsverzekering voor racefietsen kreeg zelfs een 9.2 van de Consumentenbond.

Klantwaarderingsonderzoek Verbond van Verzekeraars

Het verbond van Verzekeraars voert jaarlijks een groot onderzoek uit naar de klantgerichtheid van verzekeraars: VerzekeraarsinBeeld. In 2019 stond Univé in dit onderzoek op een gedeelde vierde plaats met een gemiddeld rapportcijfer van 7.7. In dit onderzoek beoordelen de klanten hun verzekeraar op de onderdelen: vertrouwen, tevredenheid, klantgerichtheid, deskundigheid, duidelijkheid en contact. 

Univé luistert naar je

Natuurlijk horen we het graag als klanten tevreden met ons zijn. Maar we willen het ook graag weten als onze dienstverlening beter kan.  Op basis van reacties van klanten hebben we al verschillende klantverbeteringen doorgevoerd. Bijvoorbeeld het toevoegen van Pechhulp aan de fietsverzekering of chatten met Univé Zorg. 

Univé Klantenpanel: Denk mee met Univé

Wil je écht een stem hebben in het verbeteren van onze dienstverlening? Word dan lid van de Univé Klantenpanel. Je kunt als lid van het panel je mening geven over onze diensten en producten. Deze informatie gebruiken wij dan om onze dienstverlening te verbeteren. 

Deel dit bericht:

Redactie

De blogredactie van Univé deelt tips en adviezen over voorkomen en beperken. Zakelijk en particulier.