Ga naar inhoud

14 juni 2022

Univé wint Shopping Awards publieksprijs 2022

Univé is dinsdag 7 juni tot winnaar uitgeroepen tijdens het Shopping Awards Gala 2022, dat dit jaar voor de 20ste keer werd gehouden. De coöperatie ontving tijdens de jubileumeditie van het event de Shopping Awards publieksprijs voor beste webwinkel in de categorie Verzekeringen, waarvoor ook FBTO en In3 zich als kanshebber genomineerd wisten.

Sinds 2002 worden de Shopping Awards jaarlijks uitgereikt door de gelijknamige stichting, met de bedoeling ‘een positieve bijdrage te leveren aan e-commerce in Nederland.’ De toekenning van de Shopping Award wordt bepaald door zowel het algemeen publiek als een vakjury. Waar eerstgenoemde vanuit haar klantervaring een stem, een algemeen rapportcijfer en een NPS-score toekent, worden de genomineerde webwinkels op basis van vijf criteria vakmatig beoordeeld door een keur aan e-commerce professionals.

Hoogste score voor 'innovatief karakter organisatie'

Volgens de twaalf experts die Univé op onder de loep namen, scoort de coöperatie - op een schaal van 1 tot 10 - met name op het gebied van Productinformatie en Inspiratie aanmerkelijk hoger (7.83) dan haar branchegenoten (6.97). Univé kreeg voor haar online propositie, navigatiegemak en gebruiksgemak in alle drie gevallen een 7.92 toegekend. Met een 8.00 kreeg de coöperatie voor haar innovatieve karakter niet alleen haar hoogste waardering, maar scoorde het ook ruim een punt hoger dan het totale deelnemersgemiddelde.

'Prachtige erkenning en beloning'

Robert de Ruiter, commercieel directeur van Univé is ‘heel trots’ de prijs te hebben mogen ontvangen. ‘Dit is een prachtige erkenning van en beloning voor alle collega’s die zich dagelijks inspannen om ervoor te zorgen dat een bezoek aan de Univé website een zo klantvriendelijk mogelijke ervaring is. Door onder meer het toepassen van low-code software en het voortdurend uitvoeren van metingen weten we de online klantreizen doorlopend te verbeteren. Hierdoor slagen we erin online bezoekers de persoonlijke en coöperatieve beleving met Univé te bieden die  men ook offline van Univé gewend is.’

Deel dit bericht