Opnieuw hoge klantwaardering voor Univé in 2020

De waardering van klanten voor Univé is net als in 2019 beloond met een 7,7. Op 23 november publiceerde het Verbond van Verzekeraars de jaarlijkse waarderingsranglijst ‘VerzekeraarsInBeeld’. De waardering is goed voor een zesde plaats in het overzicht.

VerzekeraarsInBeeld is een initiatief van het Verbond van Verzekeraars. Het jaarlijks onderzoek betrekt ruim 10.000 consumenten, die op een schaal van 1 tot 10 verzekeraars waarderen voor hun niveau van klantgerichtheid, deskundigheid, contact, duidelijkheid, vertrouwen én hun algemene tevredenheid aangeven.

De klantwaardering van Univé is de afgelopen vier jaar gestegen van gemiddeld 7,37 bij de start van het onderzoek in 2016 naar 7,7 in 2020. Op alle niveaus heeft de coöperatie zich in de tussentijd doorlopend verbeterd. 

Het rapportcijfer van 2020 is als volgt opgebouwd:

  • 7,8  Algemene tevredenheid
  • 7,7  Klantgerichtheid
  • 7,7  Deskundigheid
  • 7,5   Duidelijkheid
  • 7,7   Vertrouwen
  • 7,9   Contact met verzekeraar

Marco Nanne,  directeur Schade en Her bij Univé, is blij met de waardering voor Univé: ‘Als regionaal gewortelde coöperatie staat Univé dichtbij haar leden. Met 180 regionale winkels, en via telefoon, WhatsApp, e-mail, live chat en onze social mediakanalen staan we hen zo persoonlijk mogelijk te woord. We luisteren naar de feedback van onze leden en slagen er zo in om onze dienstverlening doorlopend te verbeteren.’ Daarbij benoemt Nanne specifiek de uitstekende prestaties van de Univé-medewerkers. ‘We zijn trots op onze adviseurs, schadebehandelaars en andere collega’s die klantcontact onderhouden. Zij zorgen iedere dag voor een hoge klantwaardering en de stijging van Univé op ranglijst van VerzekeraarsInBeeld is dan ook aan hen te danken.’