Case Univé wint Europese prijs

Case Univé wint Europese prijs

Donderdagavond 22 november werden in Ljubljana de prijzen uitgereikt voor de Grand Prix 2018 van FEIEA, de Europese Vereniging voor Interne Communicatie. De case ‘de kracht van Univé’ werd winnaar in de categorie beste interne communicatiestrategie.

Het communicatieconcept ‘de kracht van Univé’ ontwikkelden we in 2016 samen met Proof, onze vaste partner voor interne communicatie. Dit concept sloot naadloos aan op de kort daarvoor vastgestelde strategie. We willen een zekerheidsmerk worden dat niet alleen verzekert, maar juist risico’s voorkomt en gevolgen beperkt. Een merk dat dichtbij is, zowel fysiek als digitaal. We noemen deze strategie Terug naar de kracht van Univé.

Binnen het concept ‘de kracht van Univé’ zetten we tal van middelen in die ertoe leiden dat onze strategie voor onze medewerkers tot leven komt. Zo hebben we de vlogs van onze CEO Joost Heideman onder de noemer ‘op jacht naar de kracht’, een kracht-app en krachttrainingen voor nieuwe medewerkers. Ook zijn er krachtpatsers die door het hele land filmpjes maken van ‘sterke staaltjes’: voorbeelden van hoe onze strategie wordt ingevuld.

Afgelopen jaar organiseerden we voor de eerste keer een dag van de kracht, waarop medewerkers van Univé op 136 locaties aan de slag gingen met maatschappelijke activiteiten die gericht waren op het voorkomen van risico’s. Onder de noemer ‘Univé Helpt … ’ werden bijvoorbeeld veiligheidsacties in het verkeer uitgevoerd, telefoons boefproef gemaakt en parken en speeltuinen opgeruimd.

We zijn ongelooflijk trots dat de kracht van Univé, waar zo veel van onze medewerkers een bijdrage aan hebben geleverd, met deze prijs wordt beloond!

Alle winnaars van de FEIEA Awards 2018