Univé neemt na 12½ jaar afscheid van de stem van Peter Tuinman

Peter Tuinman, 12 1/2 jaar de stem van Univé

‘Als je zijn stem hoort, weet je meteen dat het over Univé gaat.’ Deze opmerking over Peter Tuinman horen wij regelmatig van onze klanten. Een stem die je herkent uit duizenden: open, warm en deskundig. Maar vanaf de zorgcampagne van eind november spreekt Tuinman de reclamespotjes niet meer in.

Betrouwbaarheid en empathie
Peter Tuinman is 12 ½ jaar ‘de stem van het merk Univé’ geweest. In 2006 een bewuste keuze: Univé wilde een authentieke stem die betrouwbaarheid en empathie uitstraalde. En juist de regionale verankering die Univé van oudsher heeft, moest er ook in doorklinken. Al die jaren hoorde je hem op de radio of televisie het merk Univé neerzetten. Hij overtuigde de luisteraar met ‘Verzekeren is echt niet zo ingewikkeld’, en ‘Kom vooral eens in onze winkels kijken’.

Maar Tuinman was meer voor Univé. Wanneer er een bijzonder sponsorevenement was, bijvoorbeeld bij voetbalclub sc Heerenveen, of een concert van Marco Borsato - Peter vond het leuk om er aanwezig te zijn en ging dan in gesprek met onze leden. Ook kon hij spontaan een Univé-winkel instappen en de medewerkers en klanten verrassen door op zijn kenmerkende manier ‘Daar plukt ú de vruchten van’ te roepen.

Merkvernieuwing
Toch nemen we dit jaar met weemoed afscheid van onze vertrouwde stem. Univé heeft in 2018 een merkvernieuwing doorgevoerd. Vrijwel alles is veranderd: het logo, de kleuren en de fotografie. En nu als laatste dus ons geluid. Vanaf deze maand hebben we een nieuwe stem voor ons merk. Dit keer een vrouw. Zij is helder, duidelijk, sprankelend en ook nergens anders te vinden.

Univé wil Tuinman hartelijk danken voor de prettige samenwerking de afgelopen 12½ jaar. Joost Heideman, CEO van Univé: "Jij hebt ons merk zo goed neergezet! Ik kan het niet zo mooi zeggen als jij, maar daar plukken wij nog steeds elke dag de vruchten van. Jij blijft altijd aan Univé verbonden."