Univé stuurt geen acceptgiro’s meer

Univé verstuurt vanaf 28 december 2016 geen acceptgiro’s meer. Klanten die tot eerder een acceptgiro ontvingen, krijgen vanaf dit moment een digitale factuur. Onze klanten kunnen via hun persoonlijke online omgeving Mijn Univé zelf kiezen voor betalen met een factuur of betalen via automatische incasso. ​

Univé verstuurt vanaf 28 december 2016 geen acceptgiro’s meer. Klanten die tot eerder een acceptgiro ontvingen, krijgen vanaf dit moment een digitale factuur. Onze klanten kunnen via hun persoonlijke online omgeving Mijn Univé zelf kiezen voor betalen met een factuur of betalen via automatische incasso. ​

Daarom stapt Univé over op de digitale factuur

We kiezen voortaan voor een digitale factuur in plaats van voor de acceptgiro omdat:

  • de acceptgiro in Nederland binnenkort wordt afgeschaft
  • veel klanten de post van Univé al via e-mail ontvangen; daar past ook een digitale factuur bij
  • 90% van onze klanten de papieren acceptgiro niet gebruikt, maar al kiest voor betaling via internet
  • we graag het milieu minder willen belasten.

Univé onderzoekt de betalingsvormen van de toekomst

In de toekomst kunnen onze klanten misschien gebruikmaken van andere digitale betaaldiensten, zoals iDeal en Acceptemail. Univé onderzoekt de mogelijkheden hiervan.