Schade tijdens uw reis .. en nu?

Bij schade tijdens uw reis bijvoorbeeld door diefstal van uw bagage, door ziekenhuisopname of door gedwongen extra reis- en verblijfkosten is het goed om te weten wat u het best kunt doen. En hoe u de schade eventueel kunt melden. Op die manier kan Univé u optimaal hulp bieden.

Wat kunt u het best doen bij schade

  • Bij een noodgeval
    Bel bij ziekte, ongeval of overlijden direct de Univé Alarm Service: 0031 592 34 81 12. Maar ook als u niet verder kunt rijden met uw motorrijtuig en/of aanhanger. Daar helpt men u snel verder.
  • Bij gedwongen eerder afbreken van een reis
    Bel de Univé Alarm Service: 0031 592 34 81 12 als u bijvoorbeeld met een vliegtuig, trein, boot of bus op vakantie bent gegaan. Daar helpt men u snel verder. Bent u met eigen vervoer op vakantie? Dan hoeft u geen contact op te nemen met Univé en kunt u gewoon met eigen vervoer terugreizen.
  • Bij vragen: 0031 592 34 93 40 
    Wilt u meer weten over bv. de dekking van uw reisverzekering? Bel dan het Service Centrum Schade: 0031 592 34 93 40. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 12.30 uur.
  • Bij bagageproblemen: niet direct bellen
    Is uw bagage kwijt, gestolen of  beschadigd? Bel niet direct, maar meld de schade pas bij thuiskomst aan Univé. Doe bij diefstal wel ter plekke aangifte als de waarde meer dan € 250,- is. Vraag altijd een schriftelijke verklaring. En blokkeer bij diefstal zo spoedig mogelijk uw creditcard, betaalpas en mobiele telefoon.
  • Bij extra kosten
    Moet u tijdens uw vakantie gedwongen extra kosten maken (bv. een nieuw vliegticket) die u op uw reisverzekering wilt verhalen? Bel dan de Univé Alarm Service: 0031 592 34 81 12. Die extra kosten kunt u bij thuiskomst melden bij Univé. 

Zo kunt u uw schade melden bij Univé

Het is handig uw polisnummer bij de hand te hebben, als u uw schade meldt.

  • Online
    Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via de Univé-site. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons.
  • Telefonisch
    U kunt ons Service Centrum Schade bellen: (0592) 349 340. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 12.30 uur.
  • Schriftelijk
    Of u vult het schadeformulier reis en/of schadeformulier annulering in en stuurt het op naar Univé Verzekeringen, Antwoordnummer 45, 9400 VB Assen.
  • Regiokantoor
    Maar u kunt ook langsgaan bij het Univé-kantoor bij u in de buurt. Of contact opnemen met uw adviseur. Wat is verzekerd? Wilt u zelf nalezen welke schade uw Univé-reisverzekering dekt? Kijk dan op uw polis, raadpleeg de polisvoorwaarden of lees de veelgestelde vragen. 

Wat is verzekerd?

Heeft u een doorlopende reisverzekering? Kijk dan op uw polis, raadpleeg de polisvoorwaarden doorlopende reisverzekering of lees de veelgestelde vragen doorlopende reisverzekering.