Ga naar inhoud

Hulp bij schade aan uw motor

Bij schade aan uw motor door bijvoorbeeld een aanrijding of diefstal is het belangrijk om te weten wat u moet doen. En hoe u die schade bijvoorbeeld online kunt melden. Op die manier kan Univé u optimaal hulp bieden.

Wat kunt u het beste doen bij schade

Wat te doen na een aanrijding met uw motor?

  • Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding
  • Vul direct na het ontstaan van de schade het Europees schadeformulier in; laat dit schade-aangifteformulier ook door de tegenpartij ondertekenen en houd zelf het origineel.
  • Schade melden kan ook digitaal via de website mobielschademelden.nl of de gratis schademeld-app van het Verbond van Verzekeraars, die beschikbaar is voor iPhone en Android.
  • Waarschuw de politie en noteer de naam en het adres van de agent op het schadeformulier.
  • Noteer ook de naam- en adresgegevens van eventuele getuigen van het ongeval.
  • Maak foto’s van de situatie met uw telefoon of camera.
  • Meld de aanrijding bij Univé online (via Mijn Univé) of op een andere manier.
  • Kunt u door de schade niet verder rijden? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 34 81 12. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Hulpverleningskaart/Groene kaart

Ook op de hulpverleningskaart bij uw Groene kaart vindt u beknopt wat u moet doen in geval van schade door een ongeval.

Meld uw aanrijding online​

Wat te doen na diefstal van uw motor?

  • Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar de diefstal heeft plaatsgevonden.
  • En zorg ervoor dat u een kopie van de aangifte meekrijgt.
  • Meld de diefstal bij Univé online (via Mijn Univé) of op een andere manier.
    Wij schorten uw verzekering dan voor u op.
  • Heeft u door de diefstal vervangend vervoer nodig? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Hulpverleningskaart/Groene kaart

Ook op de hulpverleningskaart bij uw Groene kaart vindt u beknopt wat u moet doen in geval van diefstal.

Meld uw diefstal online

Zo kunt u uw schade melden bij Univé

  • Online uw schade melden
    Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan.
  • Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.
  • Schriftelijk (geldt alleen bij aanrijding)
    Maar u kunt ook het ingevulde Europees schadeformulier opsturen naar Univé Verzekeringen, Postbus 15,  9400 AA  Assen.

Direct contact met een medewerker?

Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.

    Meld uw schade online

    Dit kan Univé voor u doen

    Schade kan altijd gebeuren. Met de Univé Alarmcentrale helpt Univé u graag weer op weg. U kunt dag en nacht een beroep op ons doen. En krijgt u pech onderweg en kunt u niet meer verder? Voor die gevallen kunt u Univé Pechhulp aanvullend meeverzekeren.

    Bij pech onderweg is er de Univé Pechhulp

    Met Univé Pechhulp bent u aanvullend verzekerd voor hulp bij motorpech in Nederland. Uw motor wordt gratis* ter plekke gerepareerd. Lukt dit niet, dan wordt uw motor binnen Nederland kosteloos vervoerd naar een door u opgegeven adres. Kunt u door schade of pech onderweg niet verder rijden? Bel dan de Univé Pechhulp via onze Alarmcentrale: +31 592 348 112. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.

    *Exclusief materiaalkosten

    Schade melden - Mijn Univé

    Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.

    • Bekijken van uw bestaande schademeldingen
    • Bekijken van uw polisgegevens
    • Bekijken van al uw correspondentie 

    Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in

    Meld uw schade online

    Schade stappenplan

    Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.

    Wat is verzekerd?